Samsung: În acest an se vor vinde în România 2,5 – 2,7 milioane de smartphone-uri. Cota de piață ambițioasă pe care și-a stabilit-o compania
Tendința de înlocuire a telefoanelor standard (feature phones) cu smartphone-uri continuă într-un ritm accelerat în România. La sfârșitul primului semestru din 2015, piața smartphone-urilor a crescut cu peste 85% (în unități), în timp ce piața totală a telefoanelor mobile a crescut cu cca 22% (în unități), comparativ cu aceeași perioadă în 2013. „Credem că va continua tendința de înlocuire a feature phones cu smartphones. În acest context, obiectivul Samsung este de a obține o creștere peste cea a pieței”, a declarat, pentru gândul, Munteanu.
Astfel, Samsung Electronics România și-a propus să încheie acest an cu o cotă de piață de 50% pe segmentul de smartphone-uri. Compania a lansat recent pe piața locală Galaxy ALPHA, primul smartphone Samsung cu cadru metalic, iar în curând va debuta oficial phablet-ul Galaxy Note 4.
Vânzările de smartphone-uri sunt mai mari în ultimul trimestru al anului, fiind susținute de evenimentul de reduceri Black Friday din noiembrie și de cererea mare din perioada sărbătorilor de iarnă.
Deși se observă o orientare a consumatorilor spre dispozitive mai performante, cea mai mare pondere în vânzările totale o au smartphone-urile cu prețuri de până în 200 euro, potrivit lui Munteanu.
În ceea ce privește vârful de gamă Galaxy S5, reprezentantul Samsung Electronics România nu a oferit numărul de unități vândute în țara noastră, dar spune că livrările sunt în linie cu așteptările companiei. „Samsung Galaxy S5 a fost un dispozitiv foarte așteptat de utilizatori, iar vânzările produsului au fost până acum în linie cu așteptările noastre. Credem că Galaxy S5 va avea în continuare o evoluție bună anul acesta, fiind un smartphone foarte apreciat de utilizatorii români”, a mai spus reprezentantul Samsung.