Șeful Apple recunoaște adevărul despre iPad, o categorie de produse considerată „muribundă”: „Este ceea ce este”
Rezultatele bune au fost obținute datorită succesului uriaș înregistrat de iPhone 6. Compania a vândut, în perioada ianuarie – martie 2015, 61,7 milioane de smartphone-uri, cu 40% mai multe decât în perioada similară a anului trecut. iPhone a generat, în cel e-al doilea trimestru fiscal, venituri de 40,2 miliarde de dolari, în creștere cu 55%.
Singura categorie de produse din cadrul Apple care a înregistrat vânzări în scădere este iPad. Compania a livrat către clienții finali, în perioada ianuarie – martie, 12,6 milioane de tablete, cu 23% mai puține decât în perioada similară din 2014. Veniturile înregistrate de pe urma iPad au fost de 5,4 miliarde de dolari, în scădere cu 29%.
Tim Cook, directorul executiv al Apple, a admis, indirect, slăbiciunea acestui produs. „Vedem o canibalizare venită dinspre iPhone și Mac. Nu ne-am făcut niciodată probleme, [iPad] este ceea ce este, iar la un moment dat se va întări”, a declarat Cook pentru analiști.
Apple a înregistrat venituri mai mari (5,6 miliarde de dolari, în creștere cu 2%) de pe urma computerelor Mac decât de pe urma iPad. Cele mai multe Mac-uri (30%) au fost vândute de companie în China.
Piața mondială de tablete, „născută” în 2010 după lansarea iPad, a înregistrat primul declin în ultimul trimestru al anului trecut, potrivit firmei de cercetare a pieței IDC. Atunci au fost livrate 76,1 milioane de astfel de dispozitive, în scădere cu 3,2% comparativ cu perioada similară din 2013. Totuși, în 2014 au fost vândute 229,6 milioane de unități, în creștere cu 4,4% față de anul precedent.
Mulți analiști consideră că piața de tablete a atins potențialul maxim, iar vânzările vor fi din ce în ce mai slabe pe măsură ce smartphone-urile cu ecrane mai mari de 5 inci devin populare.