Sony a înrăutățit estimarea privind rezultatele fianciare pentru anul fiscal în curs și a confirmat că discută cu fondul Japan Industrial Partners vânzarea diviziei de PC-uri Vaio, parte a unui plan mai amplu de restructurare care prevede și desființarea a 5.000 de locuri de muncă.
Compania se așteaptă la o pierdere de 110 miliarde de yeni (1,1 miliarde de dolari) pentru anul fiscal care se încheie în martie, după ce anterior anticipa profit de 30 de miliarde de yeni, potrivit Wall Street Journal.
Sony a confirmat joi informațiile apărute în presa internațională privind discuțiile de vânzare a Vaio către fondul de capital privat Japan Industrial Partners, adăugând că speră să încheie tranzacția până la 1 iulie. Valoarea tranzacției este estimată de presa niponă la circa 400 de milioane de dolari.
De asemenea, divizia de televizoare va fi separată de restul afacerilor, urmând să fie operată ca subsidiară. Compania estimează pierderi de 25 de miliarde de yeni pentru întregul an din producția de televizoare.
Programul de restructurare prevede și desființarea a 5.000 de locuri de muncă, 1.500 în Japonia și 3.500 în străinătate, până în martie 2015.
Deciziile Sony evidențiază dificultățile companiei de revigorare a operațiunilor de produse electronice, care cauzează pierderi. Gigantul nipon a devenit faimos și a parcurs decenii cu rezultate bune datorită unor produse inovatoare, precum Walkman sau televizorul Trinitron.
În ultimii ani, divizia de produse electronice fost pe pierdere, forțând Sony să desființeze locuri de muncă și să închidă fabrici. Compania a vândut active considerate neesențiale și s-a orientat tot mai puternic către domenii care înregistrează creșteri puternice, precum dispozitive mobile, jocuri video și camere digitale.
Investitorii, nemulțumiți de ritmul lent al recuperării, au cerut măsuri mai drastice, inclusiv vânzarea operațiunilor neprofitabile, concedieri și închideri de fabrici.
Sony a înregistrat profit net de 27 de miliarde de yeni (266 milioane de dolari) în trimestrul încheiat în decembrie, de la o pierdere de 10,8 miliarde de yeni în aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatul a beneficiat de vânzările solide ale consolei PlayStation 4 și de deprecierea monedei nipone, care a influențat pozitiv câștigul înregistrat de operațiunile internaționale.