Tinerii români născuți între 1990 și 2000 reprezintă principala țintă a companiilor producătoare de electronice, potrivit raportului de cercetare YouBus, realizat pe platforma YouthMonitor.ro. Potrivit cercetării, 15,1% dintre tineri intenționează să achiziționeze un smartphone în perioada imediat următoare, 10,1% sunt interesați de achiziționarea unei tablete, iar 9,6 % de laptopuri.
Cele mai răspândite electronice printre tinerii din România sunt smartphone-urile (51,3%), laptopurile (52,9%) și camerele foto digitale (53,9%).
În ceea ce privește afinitatea pentru branduri, tinerii din România sunt parțial aliniați cu piața mondială, cei mai mulți dintre ei alegând telefoanele Samsung (35,8%). Pe locul al doilea se situează marca Nokia (34,1%), iar Apple se afla pe locul trei (8,4%).
Loialitatea față de brand nu se transmite însă de la telefoane mobile la tablete, în plan regional, tinerii din România având grade diferite de afinitate față de Samsung și Apple. Producătorii romani încep să dețină o cotă importantă de piață: în jur de 25% dintre preferințele tinerilor se îndreaptă în această directe.
Raportul YouBus – Tendințe în activități, preferințe și consum, primavara-vara 2013 – a fost realizat în perioada martie – august 2013 pe un esantion reprezentativ la nivelul populației din România, cu vârsta cuprinsă între 14-26 ani.