Prima pagină » IT&C » STUDIU. Jumătate din firmele românești folosesc zilnic rețelele de socializare pentru promovare

STUDIU. Jumătate din firmele românești folosesc zilnic rețelele de socializare pentru promovare

STUDIU. Jumătate din firmele românești folosesc zilnic rețelele de socializare pentru promovare
Aproape jumătate (49%) din firmele românești publică zilnic ceva pe o rețea de socializare online cu scopul de a se promova, potrivit studiului „Social media și mediul de afaceri românesc" al companiei de consultanță și audit Ernst & Young.

Aproape jumătate (49%) dintre firmele românești publică zilnic ceva pe o rețea de socializare online cu scopul de a se promova, potrivit studiului „Social media și mediul de afaceri românesc” al companiei de consultanță și audit Ernst & Young România. Totodată, cercetarea arată că 78% dintre companiile românești utilizează rețelele sociale pentru promovarea companiei, iar mai mult de jumătate dintre companii utilizează marketing-ul pe rețelele de socializare de 1-3 ani.

„Faptul că 78% dintre respondenți utilizează rețelele de socializare pentru promovarea companiei arată un nivel mare de conștientizare a potențialului acestor canale de comunicare și a favorabilității pe care o poate genera pentru produsele/serviciile companiei. Totuși acest nivel se situează sub cel la nivel mondial, care se apropie de 100%”, potrivit spune Elenei Badea, Director de Marketing la EY România.

Cele mai utilizate rețele de socializare sunt Facebook (cu 93% rată de utilizare), YouTube (43%), LinkedIn (41%) și Twitter (26%). Majoritatea respondenților alocă pentru marketingul pe social media între 1-5 ore, în timp ce 30% alocă peste 10 ore în fiecare săptămână. Frecvența publicării de conținut nou variază și ea, cu 49% dintre respondenți postând zilnic, 15% o dată la 2-3 zile, 21% săptămânal, iar 15% lunar sau o dată la câteva luni.

Pentru a se promova în social media, 39% dintre companiile românești respondente au deja un departament special pentru comunicarea prin social media, deoarece consideră în proporție de 83% rețelele sociale ca fiind o modalitate foarte rapidă și eficientă de a prezenta noile produse și servicii.

Studiul analizează răspunsurile a 173 de reprezentanți ai unor companii românești din diverse industrii cu privire la modul în care abordează marketing-ul prin intermediul rețelelor de socializare și impactul pe care acesta îl are în prezent în activitatea lor.

Chestionarul a fost aplicat în perioada 22 august – 10 octombrie 2013, iar 79% dintre respondenți sunt reprezentanți ai unor companii cu venituri anuale care depășesc 10 milioane de euro.

Adrian Popa este Editor of the Day la Gandul.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de ... vezi toate articolele