STUDIU. Jumătate din firmele românești folosesc zilnic rețelele de socializare pentru promovare

Publicat: 01 11. 2013, 21:43
Actualizat: 12 01. 2020, 12:43

Aproape jumătate (49%) dintre firmele românești publică zilnic ceva pe o rețea de socializare online cu scopul de a se promova, potrivit studiului „Social media și mediul de afaceri românesc” al companiei de consultanță și audit Ernst & Young România. Totodată, cercetarea arată că 78% dintre companiile românești utilizează rețelele sociale pentru promovarea companiei, iar mai mult de jumătate dintre companii utilizează marketing-ul pe rețelele de socializare de 1-3 ani.

„Faptul că 78% dintre respondenți utilizează rețelele de socializare pentru promovarea companiei arată un nivel mare de conștientizare a potențialului acestor canale de comunicare și a favorabilității pe care o poate genera pentru produsele/serviciile companiei. Totuși acest nivel se situează sub cel la nivel mondial, care se apropie de 100%”, potrivit spune Elenei Badea, Director de Marketing la EY România.

Cele mai utilizate rețele de socializare sunt Facebook (cu 93% rată de utilizare), YouTube (43%), LinkedIn (41%) și Twitter (26%). Majoritatea respondenților alocă pentru marketingul pe social media între 1-5 ore, în timp ce 30% alocă peste 10 ore în fiecare săptămână. Frecvența publicării de conținut nou variază și ea, cu 49% dintre respondenți postând zilnic, 15% o dată la 2-3 zile, 21% săptămânal, iar 15% lunar sau o dată la câteva luni.

Pentru a se promova în social media, 39% dintre companiile românești respondente au deja un departament special pentru comunicarea prin social media, deoarece consideră în proporție de 83% rețelele sociale ca fiind o modalitate foarte rapidă și eficientă de a prezenta noile produse și servicii.

Studiul analizează răspunsurile a 173 de reprezentanți ai unor companii românești din diverse industrii cu privire la modul în care abordează marketing-ul prin intermediul rețelelor de socializare și impactul pe care acesta îl are în prezent în activitatea lor.

Chestionarul a fost aplicat în perioada 22 august – 10 octombrie 2013, iar 79% dintre respondenți sunt reprezentanți ai unor companii cu venituri anuale care depășesc 10 milioane de euro.