Majoritatea românilor ( 81.64%) ar folosi un Smart TV pentru a naviga pe internet, alți 66,69% pentru video on demand (la cerere), iar 58,4% pentru a avea acces la aplicații, potrivit studiului „Samsung Smart Q – Cât de bine îți cunoști Smart TV-ul?”, realizat de Samsung în luna aprilie a acestui an.
Pentru cei care au deja un Smart TV, cea mai importanta funcție este conectarea acestuia cu alte aparate din casă (50,4% dintre cei chestionați).
Sondajul arată și că românii sunt familiarizați cu conceptul de Smart TV și îl asociază mai ales cu accesul la internet și la aplicații.
Referitor la intenția de cumpărare a unui Smart TV în următoarele șase luni, aproximativ 40% dintre respondenții care nu au încă un astfel de televizor au declarat că doresc să achiziționeze unul.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 5.150 de persoane din mediul urban, cu vârste între 22 și 55 de ani.
Samsung Electronics a lansat în România generația 2013 de televizoare Smart TV. Noile modele vor fi disponibile la prețuri care variază între 1.899 lei (32 inci, HD ready) și 12.299 lei (55 inci, Full HD).