Dacă v-ați întrebat vreodată care sunt cele mai accesate site-uri de către români, acum aveți răspunsul. Datele culese prin Reveal Marketing Research arată că urmărirea reţelelor de social media reprezintă activitatea cea mai frecventată de opt din 10 români (83%) atunci când intră pe Internet.
Pe locul doi (aproape trei sferturi – 73%) se situează cei care își verifică email-urile, mai arată studiul referitor la topul activităţilor românilor în mediul online.
Conform cercetării de piață, mai bine de jumătate dintre români (un procent de 55%) urmăresc site-urile de știri atunci când petrec timp pe Internet. În această marjă, datele arată că astfel de site-uri (inclusiv reviste, magazine și ziare online) sunt preferate de pensionari într-o proporţie de 76%; și persoanele mature singure se uită în proporție de 60% după știri.
De asemenea, 43% din totalul respondenţilor afirmă că au făcut cumpărături online în ultima săptămână. Tot pe segmentul tranzacţiilor online, aproape jumătate dintre români (45%) aleg plata facturilor sau a altor cheltuieli pe Internet, însă „bomba” abia acum se detonează: la fel procedează și 54% dintre seniorii pensionari, care preferă plăţile online!
În acelaşi timp, aplicaţiile bancare online sunt accesate în special de tinerii profesionişti (45%) şi de familiile moderne (48%).
Legat de divertisment şi petrecerea timpului liber, 69% dintre mileniali şi 61% dintre tinerii profesionişti ascultă muzică pe Internet, iar 59% dintre familiile moderne au aceeaşi activitate de-a lungul unei săptămâni. La fel, vizionarea programelor TV sau a canalelor de streaming video și/ori a filmelor se află printre activităţile recurente ale românilor. Astfel, milenialii şi tinerii profesionişti declară în cea mai mare măsură că desfăşoară această activitate (61%, respectiv 73%), în timp ce familiile tradiţionale înregistrează o pondere mai redusă la acest capitol, de 39%.
În schimb, lucrul de acasă sau învăţatul online sunt activităţi efectuate de numai un sfert dintre români (26%), mai arată datele studiului.