Vodafone este una din companiile care s-a opus acestei inițiative. „Solicitarea Facebook nu are sens, nu văd niciun motiv pentru care ar trebui să cedez pe gratis capacitatea rețelei”, a declarat Vittorio Colao, directorul executiv al grupului britanic.
Operatori mai mici de pe unele piețe aflate în curs de dezvoltare au acceptat propunerea Facebook. Chiar și în SUA, furnizorul de servicii preplătite GoSmart oferă acces gratuit la Facebook pentru clienții săi.
Rețeaua de socializare încearcă să-și extindă prezența pe piețele emergente, având în vedere potențialul redus de creștere din Statele Unite și Europa de Vest, unde ratele de penetrare sunt deja ridicate.
Facebook fără conexiune de date
Facebook lucrează cu compania U2opia, din Singapore, pentru a găsi o soluție prin care rețeaua de socializare să fie disponibilă și pe terminalele care nu au conexiune de date. Cei care nu au acces la internet pe telefon vor putea vedea conținutul de pe Facebook în format text, fără imagini și înregistrări video. Mai multe detalii despre acest proiect nu se cunosc deocamdată.
Mark Zuckerberg, cofondator și director executiv al Facebook, a lansat anul trecut Internet.org, o fundație care are ca scop extinderea acoperirii internetului în țările sărace.