Telekom România a încheiat un acord cu o bancă poloneză, care va furniza servicii pentru clienții operatorului telecom

Publicat: 07 08. 2015, 17:41
Actualizat: 07 08. 2015, 21:31

Telekom Romania va servi ca intermediar pentru furnizarea serviciilor financiare ale Alior clienților persoane fizice și companiilor, potrivit unui raport publicat de banca poloneză.

Cooperarea dintre cele două părți se va concentra pe atragerea unui număr „substanțial” de clienți Telekom Romania Mobile Communications la serviciile Alior, pe furnizarea de tehnologie și servicii de tranzacționare pentru clienții respectivi, dar și pe oferirea de produse și servicii beneficiind de caracteristici unice rezultând din cooperarea dintre o bancă și o companie de telecomunicații.

„Parteneriatul cu Alior Bank Poland este în linie cu strategia Telekom Romania de a oferi servicii care acoperă o gamă largă a nevoilor specifice pieței din România și, în special, clienților noștri. Prin acest parteneriat, Telekom Romania Mobile va oferi servicii bancare persoanelor fizice și ulterior clienților business, cu accent pe funcționalitatea mobile wallet. Suntem încrezători că putem inova piața locală și vom oferi mai multe detalii cu privire la planurile noastre în acest domeniu în viitorul apropiat”, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanții Telekom Romania.

Acordul va continua cooperarea dintre bancă și T-Mobile, care a condus la lansarea T-Mobile Banking Services (T-Mobile UsÅ‚ugi Bankowe) în mai anul trecut, se arată în raport. Alior a semnat anul trecut un acord cu T-Mobile Polska, divizia din Polonia a Deutsche Telekom, grupul german care controlează Telekom Romania Mobile Communications.

Telekom România, operând ca intermediar al băncii, va oferi cele mai multe dintre servicii în magazinele companiei. Oferta va fi susținută de o campanie de promovare.

„Abilitatea de a furniza oferta unuia dintre cele mai mari grupuri de clienți din România va accelera semnificativ atragerea de clienți, precum și profitabilitatea băncii”, se arată în raport.

Acordul va autoriza Telekom România să opereze în numele băncii ca intermediar în furnizarea de servicii financiare, precum deschidere și modificari în conturile bancare, overdrafturi/limite, depozite, împrumuturi, carduri și altele.

Serviciile vor fi furnizate populației, persoanelor care desfășoară activități de afaceri, precum și companiilor și altor organizații.

„Cooperarea dintre cele două părți va funcționa ca o filială a Alior Bank în România”, se arată în raport.

Telekom România va încasa mai multe comisioane pentru clienții atrași, precum și un procentaj din profitul sucursalei din România a Alior Bank, calculat înainte de taxe. Nivelul acestui procentaj depinde de profitabilitatea clienților atrași prin intermediul Telekom România.

Telekom Romania Mobile Communications sau orice altă enitate indicată de companie va avea până la 30 iunie 2038 opțiunea de a cumpăra o parte din operațiunea care include filiala băncii, în linie cu termenii specificați în acord și condiționat mai ales de obținerea acordului Autorității de Supraveghere Financiară din Polonia și al Băncii Naționale a României.

Acordul devine nul dacă în termen de opt luni nu va fi deschisă o filială a Alior Bank în România sua nu va fi obținută aprobarea ca Telekom Romania să vândă produse bancare conform înțelegerii.

Alior Bank, înființată la sfârșitul anului 2008, furnizează servicii pentru aproape trei milioane de clienți, din care 126.000 de companii.