TP-LINK, unul dintre cei mai mari producători mondiali de routere wireless, deschide un birou de reprezentare și un centru logistic la București. Centrul va fi un hub regional care va asigura distribuția și suportul tehnic pentru produse TP-LINK pentru clienții din Europa de Sud-Est.
„România este a doua cea mai importantă piață după vânzările de echipamente de rețea din Europa de Est, după Polonia și a cincea la nivel global în funcție de viteza de Internet. Astfel, decizia deschiderii unui birou local și a unui centru logistic aici se datorează atât potențialului extraordinar de dezvoltare pe care piața locală îl are, cât și poziției geografice care facilitează interacțiunea cu distribuitorii și clienții noștri din regiune”, a declarat Hermes Song (foto), directorul general al TP-LINK România.
Pentru primul an de funcționare a depozitului regional, TP-LINK estimează livrări de cel puțin 1,5 milioane de unități, dintre care aproximativ 35% vor fi destinate pieței locale. În prezent, 80% din vânzările producătorului chinez în România sunt reprezentate de routere wireless, segment de produs pe care compania deține o cotă de piață estimată la 55%.
TP-LINK își dorește abordarea mai consistentă a segmentului de clienți SoHo și IMM-uri, categorie care va genera anul acesta aproximativ 20% din vânzări.
În 2012, piața locală de echipamente de rețea pentru segmentul consumer și SoHo s-a cifrat la 20 de milioane de dolari. Pentru anul în curs, TP-LINK anticipează o creștere moderată a pieței, de aproximativ 10%.
Compania TP-LINK este prezentă pe piața românească din 2007, prin trei distribuitori oficiali: Network One Distribution, Mondo Plast și Royal Computers.