Trei argumente pentru care nu merită să-ți cumperi un televizor 4k în acest moment
Sunt trei motive principale pentru care un televizor 4K nu este o achziție înțeleaptă, pe lângă argumentul legat de prețul mare.
Primul motiv este acela că ochiul uman nu face diferența între Full HD, QHD și 4K. La fel ca în cazul televizoarelor, marii producători cresc rezoluția și pe smartphone-uri pentru a se diferenția. LG G3, noul vârf de gamă al companiei sud-coreene, este primul smartphone din lume cu ecran cu rezoluție de 2.560 x 1440 pixeli și densitate de 538 ppi. Richard Yu, directorul executiv al Huawei, al treilea cel mai mare producător mondial de smartphone-uri, a declarat, într-un interviu acordat publicației Techradar, că ecranele cu rezoluție foarte mare pe smartphone-uri „sunt o prostie”. Potrivit lui, „ochiul uman nu face diferența între Full HD și Quad HD, așa că este total lipsit de sens (să le folosești)”. Același lucru a fost susținut și de Apple în urmă cu câțiva ani. Steve Jobs spunea, la lansarea Retina Display, că ochiul uman nu mai percepe diferența dintre un ecran cu 260 ppi și unul cu densitate mai ridicată. Adică peste acest prag ochiul uman nu mai poate diferenția din mulțime un pixel. Ochiul uman are o rezoluție maximă limitată. Asta înseamnă că detaliile prea fine nu sunt observate. Puteți face experimentul într-un magazin: dacă priviți de la câțiva metri un ecran Full HD alături de unul 4K nu veți face diferența.
Peste câțiva ani, când televizoarele cu diagonale foarte mari, de peste 2 metri, vor fi ceva comun, calitatea 4K va putea fi scoasă în evidență mult mai ușor.
Yu a adăugat că aceste ecrane nu fac decât să mărească prețul unui dispozitiv fără a aduce beneficii reale pentru utilizator. Mai mult, spune Yu, ele afectează autonomia bateriei, deoarece au un consum de energie mai ridicat.
Al doilea motiv pentru care nu merită achiziția unui televizor 4K este lipsa conținutului pentru acesta. Putem enumera ușor filmele care sunt disponibile în acest format și nu există în acest moment o televiziune care să transmită la rezoluție atât de mare. Nici pe platformele de partajare video, precum YouTube sau Vimeo, cantitatea de conținut 4k nu este mare.
Al treilea motiv îl reprezintă formatele proprietare. Dacă vei cumpăra un film 4K de la Sony, acesta nu va putea fi rulat pe un televizor Samsung și viceversa. Este aceeași poveste ca în cazul Blu Ray (Sony) vs HD DVD (Toshiba). În loc să se pună de acord asupra unui format comun pentru a populariza conținutul de calitate înaltă, marile companii au mers pe propriile formate, iar în final niciun nu s-a impus serios pe piață.