Compania americană Twitter a prezentat planuri pentru atragerea a până la 1 miliard de dolari printr-o ofertă publică inițială, dezvăluind pentru prima dată că veniturile s-au triplat în ultimul an, dar și că nu a înregistrat niciodată profit în cei șapte ani de la înființare, scrie Financial Times.
Analiști, acționari și consilieri ai companiei au sugerat că listarea ar putea evalua Twitter la 12-15 milarde de dolari, față de valoarea de 8 miliarde de dolari estimată într-un proces de atragere de fonduri în 2011. Veniturile, în mare parte din publicitate, au totalizat anul trecut 316,9 milioane de dolari.
Documentele Twitter nu indică valoarea la care se autoevaluează compania, dar chiar și la o estimare precaută de 12 miliarde de dolari participația cofondatorului Evan Williams, cel mai mare acționar, cu o participație de 12%, ar valora până la 1,4 miliarde de dolari. De asemenea, președintele Twitter, Jack Dorsey, ar deține acțiuni de 588 de milioane de dolari.
Compania va stabili prețul de listare după o serie de prezentări pentru investitori, care ar putea fi inițiate chiar în octombrie. Tranzacționarea la bursă ar putea începe din noiembrie, sub simbolul TWTR, referire la numele inițial, „twttr”. Peste 100 de milioane de utilizatori zilnici au postat în total 300 de miliarde de tweet-uri de la înființarea companiei în 2006.
„Am început cu o idee simplă: să spui și altora ce faci, în limita a 140 de caractere (…) Misiunea noastră este să dăm tuturor puterea de a crea și împărtăși idei și informații instantaneu, fără bariere. Afacerea și veniturile noastre vor urma întotdeauna această misiune, în moduri care îmbunătățesc, și nu reduc, dialogul liber și global”, se arată într-o scrisoare a Twitter adresată potențialilor acționari.
Compania a avertizat că strategia de a acorda acțiuni în pachetele salariale ale angajaților vor împiedica trecerea pe profit până la sfârșitul anului următor. De asemenea, creșterea veniturilor ar putea încetini în viitor.
Potrivit datelor financiare prezentate de Twitter, veniturile s-au dublat în prima jumătate a acestui an, la 253,6 milioane de dolari, în timp ce pierderile au crescut cu 41%, la 69,3 milioane de dolari.
Twitter obține o mare parte din venituri din publicitate. Firma eMarketer estimează pentru companie venituri din publicitate de 582,8 milioane de dolari în acest an și de 950 de milioane de dolari anul următor.
Goldman Sachs va fi aranjorul principal, iar la ofertă vor mai lucra și bănci precum Morgan Stanley, JPMorgan Chase, Bank of America Merrill Lynch și Deutsche Bank.
Compania intenționează să folosească veniturile din listare pentru creșterea „flexibilității financiare”, întrucât anticipează totalul investițiilor din acest an la 275 de milioane de dolari în acest an.