Twitter a raportat încetinirea creșterii numărului de utilizatori și o pierdere de 511,5 milioane de dolari pentru trimestrul al patrulea, mai mare decât anticipau analiștii, iar acțiunile companiei americane au scăzut cu până la 19% în urma rezultatelor slabe.
În trimestrul al patrulea din 2012, Twitter a consemnat o pierdere de 8,7 milioane de dolari. Analiștii consultați de Bloomberg anticipau un rezultat negativ de 253,3 milioane de dolari pentru ultimele trei luni din 2013.
Twitter a înregistrat în trimestrul al patrulea 241 de milioane de utilizatori activi lunar, în creștere cu 30% față de 185 milioane în urmă cu un an. Avansul a încetinit însă comparativ cu perioada anterioară, când creșterea s-a situat la 39%.
Gradul de utilizare a scăzut, la 148 de miliarde de vizionări, față de 159 miliarde în trimestrul al treilea.
Rezultatele arată că ar putea fi dificil de justificat capitalizarea de 37,4 miliarde de dolari a Twitter pe bursa americană, întrucât ritmul rapid de creștere a afacerilor înregistrat în perioada de început încetinește.
De la listarea la bursă în noiembrie, acțiunile companiei au crescut puternic, susținute de optimismul investitorilor că veniturile vor continua să urce.
„Suntem îngrijorați de încetinirea creșterii numărului de utilizatori și de gradul mai redus de angajare a acestora, precum și de capacitatea companiei de a menține ritmul. Dacă nu susțin ritmul în aceste zone, va fi pusă sub semnul întrebării atractivitatea pentru companiile de publicitate”, a declarat Scott Kessler, analist la S&P Capital IQ.
Directorul general, Dick Costolo, a declarat într-o conferință cu investitorii că Twitter intenționează să rezolve aceste probleme printr-un plan de stimulare a creșterii numărului de utilizatori și angajării acestora, în principal făcând site-ul mai ușor de folosit.
Acțiunile Twitter au scăzut puternic, până la 19%, în tranzacțiile efectuate pe platformele electronice după închiderea ședinței obișnuite de miercuri a bursei din SUA. Cotația Twitter a închis ședința, înainte de raportarea rezultatelor, în declin cu 1%, la 65,97 dolari. Prețul acțiunilor a crescut de peste două ori de la listarea de la începutul lunii noiembrie, la 26 de dolari pe titlu.
Veniturile s-au situat la 243 milioane de dolari în trimestrul al patrulea, în urcare de la 112 milioane dolari în aceeași perioadă a anului precedent. Analiștii anticipau în medie 218,1 milioane de dolari. Aproximativ 75% din veniturile de publicitate sunt asigurate de dispozitivele mobile.
Pierderea masivă, de 511,5 milioane de dolari, a fost cauzată în principal de cheltuieli de 521 milioane de dolari generate de programul de acordare de acțiuni angajaților, în cadrul pachetelor salariale. Cheltuielile totale au urcat la 752 milioane de dolari, de la 121 milioane de dolari în aceeași perioadă din 2012.
Twitter a anunțat că așteaptă la venituri de 230 de milioane de dolari în primele trei luni ale acestui an, în timp ce analiștii consultați de Bloomberg așteptau o estimare de 214,9 milioane de dolari. Veniturile pentru întreg anul ar putea ajunge la 1,15-2 miliarde de dolari.