Twitter ar putea renunța la limita de 140 de caractere
„Am petrecut un anumit timp observând ceea ce fac oamenii pe Twitter… și i-am văzut făcând capturi de ecran ale unor texte și publicându-le apoi în mesajele de pe Twitter”, a scris, marți, Jack Dorsey, chief executive officer (CEO) al companiei Twitter, pe contul său personal de pe această rețea de socializare, informează site-ul Challenges.fr.
„Ce-ar fi dacă acest text ar deveni în cele din urmă un adevărat text?”, a adăugat el într-un mesaj foarte lung care încearcă să anticipeze schimbările din viitor.
Twitter testează în această perioadă „Beyond 140”, un produs ce permite publicarea de mesaje lungi, creat cu scopul de a crește numărul de utilizatori, în special în rândul companiilor, a declarat pentru AFP o sursă care participă la acest proiect.
În mod concret, un mesaj („tweet”) va apărea pe fluxul de informații tot cu 140 de caractere, dar, atunci când utilizatorul va face clic pe el va putea să vizualizeze integralitatea textului, a cărui lungime ar putea ajunge până la 10.000 de caractere, a relatat aceeași sursă, care a dorit să își păstreze anonimatul.
Acest produs ar putea fi lansat, potrivit acelei surse, spre sfârșitul primului trimestru din acest an.
Twitter lucrează încă la eliminarea unor eventuale obstacole, cum ar fi evitarea mesajelor de tip spam și limitarea (sau nelimitarea) numărului de referiri la alți utilizatori ai serviciului.
Pentru rețeaua de socializare, avantajul acestei funcții ar consta în atragerea advertiserilor care doresc să publice anunțuri publicitare, în contextul în care Twitter a înregistrat pierderi în primele trei trimestre din 2015. Această decizie s-ar înscrie într-adevăr în strategia companiei de a-și crește veniturile, prin lărgirea bazei sale de utilizatori, al căror număr s-a plafonat de ceva vreme la 300 de milioane.
În această optică, Twitter experimentează în prezent diverse produse, care merg de la o reorganizare a fluxului de mesaje vizionate de utilizatori în funcție de pertinența lor și până la efectuarea de sondaje cu regularitate.
La începutul lunii decembrie, Twitter a anunțat că va transmite publicitate tuturor internauților care consultă conținuturile rețelei sale, chiar dacă utilizatorii nu se conectează. Această inițiativă i-a vizat pe publicitarii care încearcă să ajungă la milioanele de persoane care vizitează Twitter în fiecare lună, pentru a rămâne la curent cu noutățile, fără să fie însă utilizatori activi.
Deși compania americană a devenit o prezență inconturnabilă pentru artiști, sportivi, politicieni și profesioniști ai comunicării, Twitter a recunoscut în vara anului trecut că produsele sale sunt prea complicate pentru a seduce marele public.
Regula celor 140 de caractere a fost fixată în 2006 în timpul creării Twitter, care era la începuturile sale un serviciu prin SMS, fapt confirmat, marți, de Jack Dorsey: „Nu am început Twitter cu o limită de 140 de caractere. Am adăugat-o pentru ca tweet-urile să poată fi integrate într-un mesaj de tip SMS (care are 160 caractere)”.
Dar de atunci, regula a fost considerabil relaxată. Vara trecută, Twitter a suprimat limita de 140 de caractere în mesajele private. A devenit, de asemenea, posibil să se publice texte lungi pe Twitter, prin descărcarea unei capturi de ecran conținând textele respective.
Însă suprimarea totală a regulii celor 140 de caractere prezintă riscuri pentru Twitter. În interiorul companiei, specialiștii se așteaptă la o reacție puternică de respingere în rândul utilizatorilor, a dezvăluit pentru AFP o sursă apropiată companiei.
Pe termen lung, Twitter speră totuși că faptul că mesajele vor continua să fie prezentate în fluxul de informații în formatul cu 140 de caractere va sfârși prin a învinge reticențele. „Concentrându-se pe conversație și pe expedierea de mesaje, cele mai multe dintre tweet-uri vor fi întotdeauna scurte”, a promis Jack Dorsey, încercând să liniștească twittosfera.