Un mare producător de smartphone-uri se gândește să nu mai includă încărcătoare în cutii. Motivul nu este reducerea costurilor
Motivul nu îl reprezintă reducerea costurilor, potrivit lui Lei Jun, directorul executiv al celui de-al treilea cel mai mare producător mondial de smartphone-uri. Compania ia în calcul acest lucru din rațiuni care țin de protecția mediului.
Jun crede că majoritatea utilizatorilor de smartphone-uri au prin casă cel puțin un încărcător de la dispozitivile pe care le-au deținut înainte. Șeful companiei chineze a testat apele, punând următoarea întrebare pe o rețea de socializare: „Te-ai simți înșelat dacă smartphone-ul tău nu ar veni cu un încărcător în cutie?”. Reacțiile au fost mixte.
Sunt, însă, modele de smartphone-uri care dispun de funcție de încărcare rapidă și au nevoie de încărcătoare speciale. Pentru acestea producătorii trebuie să livreze aceste dispozitive.
Compania chineză este cunoscută pentru deciziile îndrăznețe. Xiaomi nu include pe dispozitivele high-end carduri de memorie. Hugo Barra, responsabil la Xiaomi cu extinderea pe piețele externe, a declarat că pentru modelele vârf de gamă „noi [cei de la Xiaomi] suntem împotriva cardurilor microSD”. Asta deoarece producătorul chinez nu vrea să sacrifice autonomia bateriei, ergonomia și aspectul telefoanelor. Mai mult, Barra spune că la carduri defecțiunile sunt frecvente, iar pe piață (mai ales în Asia) există foarte multe produse contrafăcute care afectează experiența de utilizare.
„Crezi că achiziționezi un card Kingston sau SanDisk, dar de fapt nu faci asta. Iar aceste produse contrafăcute sunt încete și de multe ori încetează să mai funcționeze”, a explicat reprezentantul Xiaomi, care a adăugat că de multe ori din cauza defectelor utilizatorii pierd date importante. Va trece o vreme până când utilizatorul își va da seama că performanțele slabe ale unui telefon sunt, de multe ori, cauzate de carduri de memorie de proastă calitate, a adăugat Barra, care în trecut a fost vicepreședinte Google responsabil cu sistemul de operare Android. Însă până atunci, consumatorul „va da vina pe telefon, va acuza producătorul”.