Un raport Kaspersky arată că 4 din 10 utilizatori ar renunța la social media pentru a-și asigura datele personale

Publicat: 24 06. 2019, 13:28

Rețelele de socializare ca Facebook, Instagram sau Twitter sunt utilizate în prezent de 82% dintre persoane. În schimbul unor date despre utilizatorii lor, platformele de socializare le oferă oamenilor ocazia să se exprime, să comunice cu prietenii și familiile lor, precum și să descopere noutăți, idei și tendințe, mai arată studiul.

Însă, în ciuda acestor avantaje, unii ar renunța la rețelele de socializare dacă acest lucru i-ar ajuta să-și recupereze confidențialitatea datelor din mediul digital și să o păstreze pentru totdeauna.

Cei 12% care își dau informațiile personale ca să se înregistreze pentru chestionare distractive, cum ar fi celebritatea cu care seamănă sau felul de mâncare preferat nu ar mai putea face acest lucru. Ar putea fi mai problematic, însă, pentru cei 58% care nu și-ar mai putea folosi datele conturilor de social media pentru a se autentifica rapid și comod pe diferite site-uri sau servicii.

Într-un moment în care numărul utilizatorilor de telefoane mobile crește cu 2% anual, 19% ar fi gata să-și ia rămas bun de la telefoanele lor pentru a garanta că datele lor rămân private pentru tot restul vieții.