Sondajul arată că 20,45% dintre respondenți anunță pe Facebook sau pe alte rețele de socializare când pleacă în vacanță sau postează fotografii în timp ce sunt plecați, iar restul de 79,55% au răspuns negativ la această întrebare, demonstrând o mai mare atenție față de securitatea locuinței lor.
Deși cutremurul este unul dintre riscurile de care românii se tem cel mai tare, România având o mare expunere la acest fenomen, doar 26,35% dintre respondenții care au participat la sondaj dețin o trusă de urgență în caz de cutremur, în care sunt incluse elemente esențiale precum o lanternă, un fluier, câteva provizii și o pătură. Cei mai mulți dintre cei care dețin o astfel de trusă locuiesc la bloc (65,64%).
Măsurile preventive financiare nu le sunt, însă, străine românilor, care par să conștientizeze riscurile la care este expusă locuința lor. Astfel, majoritatea celor care au participat la sondaj (70,4%) dețin o asigurare obligatorie a locuinței. Pe de altă parte, 59,1% dintre respondenți au declarat că au în vigoare o asigurare facultativă a locuinței.
În ceea ce privește alte măsuri de protecție a locuinței, românii oscilează între un comportament preventiv și neglijență față de elemente importante. De exemplu, mulți verifică instalațiile de gaze și pe cele electrice, atunci când pleacă de acasă pentru mai mult timp, dar puțini instalează sisteme de securitate specializate, precum alarmele sau dispozitivele anti-incendiu.
Astfel, 73% dintre participanții la sondaj au declarat că, atunci când pleacă de acasă pentru o perioadă mai lungă de timp, scot din priză toate aparatele electrice, iar 78,42% își verifică instalațiile de utilizare a gazelor.
Pe de altă parte, foarte puțini dintre respondenți au instalat un sistem de alarmă — doar 13,54% dintre aceștia. Conform sondajului, doar 32,92% dintre respondenți au luat măsuri preventive împotriva unui incendiu, precum instalarea unor dispozitive de detectare a fumului sau deținerea unui stingător de incendii, scrie Agerpres.
Nu în ultimul rând, doar 25,51% dintre participanții la sondaj au declarat că au montate grilaje metalice la gurile de aerisire, la ferestrele de la parter sau în alte locuri pe unde s-ar putea pătrunde cu ușurință în locuința personală.
Sondajul a fost realizat online în cadrul campaniei naționale ‘Octombrie — Luna Asigurărilor de Locuințe’, pe un eșantion de 1.500 de persoane, fiind diseminat cu precădere prin intermediul rețelei sociale Facebook. Respondenții au fost în proporție de 60% femei și 40% bărbați, atât din mediul urban (80%), cât și din mediul rural (20%), care locuiesc atât la casă (33%), cât și la bloc (67%).
Pentru al doilea an consecutiv, luna octombrie a fost pusă sub semnul eforturilor de informare în materie de asigurări de locuințe. Campania națională „Octombrie — Luna Asigurărilor de Locuințe” a fost organizată, în 2014, cu susținerea ASF — Autoritatea de Supraveghere Financiară, de către UNSAR — Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România, PAID — Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor, UNSICAR — Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări din România și APPA — Asociația pentru Promovarea Asigurărilor.
Campania a avut drept obiectiv creșterea gradului de conștientizare a românilor cu privire la pericolele la care le este expusă locuința, precum și informarea acestora cu privire la formele de protecție financiară pe care le oferă încheierea unei asigurări obligatorii sau facultative de locuință.