Veniturile Facebook au crescut puternic
Publicitatea pe platformele mobile a reprezentat 66% din veniturile totale din publicitate ale Facebook, în creștere față de trimestrul al treilea al anului trecut, când acest sector a generat doar 49% din veniturile din reclame, se arată într-un comunicat emis de Facebook.
De asemenea, profitul net al companiei aproape s-a dublat în perioada iulie-septembrie, la 806 milioane de dolari, față de 425 milioane de dolari în aceeași perioadă a anului trecut.
În schimb, costurile au crescut cu 41% în cel de-al treilea trimestru, în condițiile în care numărul anagajaților Facebook a crescut cu 1.200, în principal după preluarea companiilor WhatsApp și Oculus.
Acțiunile Facebook au scăzut cu până la 9,7% în prelungirea ședinței de tranzacționare de marți de pe bursa din New York. Titlurile companiei americane au avansat cu aproape 50% de la începutul anului, potrivit The Wall Street Journal.
Numărul de utilizatori activi lunar a urcat cu 33 de milioane, la 1,35 de miliarde în perioada iulie-septembrie, ceea ce înseamnă că aproape jumătate din populația conectată la internet la nivel global folosește serviciul măcar o dată pe lună, potrivit estimărilor The Wall Street Journal.
La nivelul primelor nouă luni ale anului, veniturile au crescut la 8,6 miliarde de dolari, de la 5,2 miliarde de dolari în perioada corespunzătoare din 2013. De asemenea, profitul la nouă luni s-a ridicat la 2,2 miliarde de dolari, față de 977 de milioane de dolari în 2013.
Compania de cercetare de piață eMarketer estimează că Facebook va deține o cotă de 20% din piața globală a publicității mobile la sfârșitul acestui an. Cota de piață a Google, principalul competitorul al Facebook pe această piață, va scădea la 45% față de 50% în urmă cu doi ani. Piața publicității mobile este estimată la 36 de miliarde de dolari, potrivit eMarketer.
Facebook a efectuat recent două achiziții importante, preluând aplicația de mesagerie instant WhatsApp într-o tranzacție evaluată la 19 miliarde de dolari și dezvoltatorul de echipamente pentru realitate virtuală Oculus VR, pentru 2 miliarde de dolari.