Veniturile Facebook au urcat cu 63% în trimestrul al patrulea, cel mai mult din ultimii doi ani, la 2,59 de miliarde de dolari, iar peste jumătate au fost obținute din publicitatea prin dispozitive mobile, informație care a dus la creșterea cu 13% a titlurilor companiei, la bursa din Frankfurt.
Analiștii intervievați de Bloomberg anticipau venituri de 2,35 de miliarde de dolari.
Profitul net a avansat de peste opt ori, la 523 de milioane de dolari, de la 64 de milioane de dolari în aceeași perioadă a anului 2012.
Directorul general Mark Zuckerberg, care a înființat Facebook acum 10 ani, a creat anul trecut noi soluții prin care furnizorii de publicitate să ajungă la utilizatori.
Veniturile generate de publicitatea prin intermediul dispozitivelor mobile au atins în trimestrul patru 1,25 miliarde de dolari, reprezentând 53% din total, față de 49% în aceeași perioadă a anului precedent.
„Segmentul mobil este esențial pentru ei. Va fi o mare luptă între Facebook și Twitter”, a declarat Laurence Balter, analist la Oracle Investment Research.
Pe ansamblul anului 2013, veniturile Facebook au avansat cu 55%, la 7,87 miliarde de dolari, iar profitul net a crescut de trei ori, de la 53 milioane de dolari în 2012 la 1,5 miliarde de dolari.
Acțiunile Facebook sunt în creștere cu 13% la bursa din Frankfurt, după ce au încheiat tranzacțiile de miercuri de la New York în scădere cu 2,9%.
Pentru mulți utilizatori, Facebook nu mai este un serviciu nou, compania urmând să sărbătorească săptămâna viitoare 10 ani de existență.
În decembrie, Facebook avea 1,23 de milioane de utilizatori lunari activi, cu 16% mai mulți față de anul precedent. Dintre aceștia, 945 de milioane accesează rețeaua socială prin intermediul dispozitivelor mobile.