Veniturile Orange România au crescut anul trecut la 934 milioane euro
Excluzând impactul modificărilor de reglementare (reducerea tarifelor de interconectare – n.r.) veniturile companiei au urcat cu 4,9% anul trecut, cea mai bună performanță din 2010, notează grupul Orange într-o prezentate atașată rezultatelor anuale.
În trimestrul al patrulea, veniturile companiei au avansat la 244 milioane euro, față de 233 milioane euro în perioada corespunzătoare a anului anterior. Numărul clienților a urcat cu 73.000 în ultimele trei luni ale anului față de finele lunii septembrie.
Traficul de internet pe mobil în rețeaua Orange a crescut cu 47% în trimestrul al patrulea din 2013 față de perioada similară a anului trecut și cu 51% în 2013 față de 2012, se arată într-un comunicat transmis joi de Orange România.
În 2013 Orange a încheiat programul de modernizare a rețelei din mediul rural, l-a demarat pe cel din mediul urban și a extins acoperirea 4G la nivelul întregii capitale. De asemenea, compania s-a pregătit pentru extinderea rețelei 4G începând din aprilie 2014.
Vânzările de smartphone-uri s-au dublat în 2013 față de 2012, iar în luna decembrie 2013 mai mult de jumătate din totalul telefoanelor vândute au fost smartphone-uri, precizează Orange România.
„2013 a fost anul în care Orange a realizat cele mai mari investiții de la începutul crizei economice. Astfel, valoarea investițiilor noastre în România a crescut în 2013 cu mai mult de 30% față de anul 2009”, a declarat în comunicat Jean-François Fallacher, CEO Orange România.
Orange este liderul pieței românești de telefonie mobilă, după numărul de clienți și cifra de afaceri. Principalii concurenți ai companiei sunt Vodafone (Marea Britanie) și Cosmote, parte a grupului elen OTE, controlat de Deutsche Telekom și care mai deține în România compania Romtelecom.
Grupul Orange avea la finele anului trecut 236,6 milioane de clienți la nivel global, în urcare cu 2,4% față de 2012.
Veniturile companiei franceze au scăzut în 2013 cu 4,5%, în bază comparabilă, la 40,98 miliarde euro, declin cauzat în principal de impactul modificării reglementărilor. Orange și-a dublat anul trecut profitul net la nivel global, la 2,1 miliarde euro.