Prima pagină » IT&C » Veste bună pentru toți utilizatorii de servicii de telefonie mobilă din România

Veste bună pentru toți utilizatorii de servicii de telefonie mobilă din România

Veste bună pentru toți utilizatorii de servicii de telefonie mobilă din România
Cosmote, Orange, RCS&RDS și Vodafone vor lansa oferte prin care proprii clienți vor putea apela utilizatorii altor rețele la tarife nediferențiate pentru a elimina "îngrijorările" Consiliului Concurenței cu privire la un posibil abuz de poziție dominantă practicat de operatori în propria rețea.

Cosmote, Orange, RCS&RDS și Vodafone vor lansa oferte prin care proprii clienți vor putea apela utilizatorii altor rețele la tarife nediferențiate pentru a elimina „îngrijorările” Consiliului Concurenței cu privire la un posibil abuz de poziție dominantă practicat de operatori în propria rețea.

Angajamentele celor patru operatori de telefonie mobilă sunt prezentate într-un document prezentat de Consiliul Concurenței.

„Fiecare dintre operatorii de telefonie mobilă din România deține o poziție de monopol pe piața serviciului de terminare a apelurilor în propria rețea de telefonie. Pe site-ul instituției au fost publicate angajamentele propuse de Cosmote, Orange, RCS & RDS și Vodafone pentru înlăturararea îngrijorărilor concurențiale ce au condus, în 2011, la declanșarea din oficiu a investigației referitoare la o posibilă discriminare în ceea ce privește nivelul tarifului pentru serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale rețelei individuale (a fiecărui operator mobil)”, se arată într-un comunicat al Consiliul Concurenței.

Potrivit Consiliului Concurenței, cei patru operatori practică tarife diferențiate de terminare a apelurilor în funcție de originea acestora (apeluri inițiate și terminate în aceeași rețea, respectiv apeluri inițiate într-o rețea și terminate în altă rețea).

Diferența dintre tarifele pentru apeluri inițiate și terminate în aceeași rețea și cele pentru apelurile inițiate într-o rețea și terminate în altă rețea este excesivă, se spune în comunicat.

„Acest lucru poate conduce la prejudicierea consumatorilor, care vor plăti tarife mai mari și poate afecta mediul concurențial din acest domeniu prin limitarea dezvoltării rețelelor mai mici, menținerea artificială a cotelor pe piața de retail, afectarea migrării utilizatorilor către alte rețele”, se mai spune în comunicat.

După analiza observațiilor formulate de către terți, Consiliul Concurenței poate solicita părților modificarea propunerilor și poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor.

Angajamentele părților sunt monitorizate pe o perioadă stabilită prin decizie a Consiliului Concurenței, verificarea îndeplinirii acestora fiind realizată de către autoritatea de concurență sau de către un mandatar desemnat în acest sens.

În cazul neîndeplinirii angajamentelor, compania poate fi sancționată cu amendă de până la 10% din cifra de afaceri.

Pe parcursul procedurii Consiliul Concurenței poate redeschide la cerere sau din oficiu investigația, dacă se constată anumite nereguli.

Consiliul Concurenței invită persoanele fizice sau juridice interesate de acțiunile operatorilor investigați pe piețele relevante să trimită observații cu privire la angajamentele propuse de aceștia până la 30 august.