Potrivit Ordonanței, un consumator are dreptul să returneze un produs în 14 zile lucrătoare, de la data primirii acestuia, fără să ofere explicații pentru motivul pentru care nu mai dorește produsul. Mai mult, nu contează faptul că returnarea nu se face din cauza unei defecțiuni a produsului. Concret, clientul poate returna un maus de computer dacă crede că acesta nu este portivit pentru nevoile sale, chiar dacă dispozitivul funcționează perfect.
De asemenea, se face clar precizarea că dreptul de returnare se aplică pentru toate comenzile, nu numai pentru cele livrate prin curier, așa cum unele magazine online au susținut uneori.
Actul precizează că noile prevederi se aplică pentru orice contract la distanță. Acesta este definit ca „orice contract încheiat între profesionist (mangazinul online – n.e.) și consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanță organizat, fără prezența fizică simultană a profesionistului și a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanță, până la și inclusiv în momentul în care este încheiat contractul”. De exemplu, un contract la distanță se poate realiza prin comandă telefonică sau e-mail.
Contractul la distanță este considerat încheiat atunci când consumatorul primește pe suport durabil acceptarea comenzii. Acest „suport durabil” include și e-mailurile de confirmare a comenzii primite de la magazin.
Actul nu obligă clientul să retruneze intact produsul, însă, de fiecare dată aveți grijă să păstrați ambalajul oficial și accesoriile, deoarece multe magazine online cer asta.
Ordonanța obligă magazinul s-i returneze clientului banii în maxim 14-30 zile, iar suma trebuie să includă și costul livrării inițiale.
Trebuie precizat faptul că actul se referă doar la consumatori, nu și la persoanele juridice. PFA-urile și persoanele juridice nu beneficiază de dreptul de retur în 14 zile.