Prima pagină » IT&C » Vivendi a vândut pachetul majoritar la Activision Blizzard pentru 8,17 miliarde de dolari

Vivendi a vândut pachetul majoritar la Activision Blizzard pentru 8,17 miliarde de dolari

Vivendi a vândut pachetul majoritar la Activision Blizzard pentru 8,17 miliarde de dolari
Activision Blizzard, cel mai mare publisher de jocuri video din SUA, a devenit independent după ce gigantul francez Activision a convenit să vândă participația majoritară către companie și un consorțiu condus de directorul general al acesteia, Bobby Kotick, pentru 8,17 miliarde de dolari.

Activision Blizzard, cel mai mare publisher de jocuri video din SUA, a devenit independent după ce gigantul francez Activision a convenit să vândă participația majoritară către companie și un consorțiu condus de directorul general al acesteia, Bobby Kotick, pentru 8,17 miliarde de dolari.

Activision Blizzard va răscumpăra 429 milioane de acțiuni deținute de Vivendi, pentru 5,83 miliarde de dolari, urmând să finanțeze tranzacția cu 1,2 miliarde dolari fonduri proprii și împrumuturi de 4,6 miliarde de dolari, potrivit unui comunicat al companiei.

Kotick și partenerii săi, printre care se numără co-președintele Activision Brian Kelly și grupul chinez Tencent Holdings, vor prelua 172 milioane de acțiuni pentru 2,34 miliarde de dolari.

Prețul stabilit este cu 10% sub cotația bursieră a Activision Blizzard de la finalul ședinței de joi. Compania va redeveni astfel independentă, după cinc ani în portofoliul Vivendi.

Consorțiul condus de Kotick va deține 25% din acțiunile companiei după finalizarea tranzacției, iar Vivendi va păstra 12% din titluri.

Vivendi analizează încă de anul trecut modalități de a extrage bani de la Activision Blizzard, luând în calcul preluarea lichidităților semnificative ale companiei printr-un dividend special sau printr-o răscumpărare de acțiuni. Publisher-ul unor titluri de top printre care „Call of Duty” și „World of Warcraft” avea la finele primului trimestru al acestui an lichidități de 4,3 miliarde de dolari.

Vivendi nu a reușit să găsească un cumpărător pentru participația de 61% deținută la Activision, în cadrul unui program de restructurare menit să revigoreze prețul acțiunilor și să se repoziționeze pe o piață extrem de competitivă.

Grupul francez a anunțat recent că discută vânzarea participației la Maroc Telecom către Emirates Telecommunications pentru 4,2 miliarde euro, vizând focusarea activităților pe industria media.

Acțiunile Activision Blizzard au urcat cu 43% în acest an. Compania avea o valoare de piață de 17 miliarde de dolari la finalul ședinței de joi.

Autor