Notebook-ul Xiaomi ar putea intra la vânzare în primul trimestru din 2016, urmând să intre în competiție cu MacBook Air al Apple și ThinkPad al Lenovo.
Xiaomi a discutat cu Samsung Electronics despre furnizarea de cipuri pentru un astfel de laptop, iar acordul ar putea fi extins pentru a furniza și ecrane, au spus sursele.
La numai cinci ani de la înființare, Xiaomi a urcat în top-ul producătorilor de smartphone-uri, prin fabricarea unor dispozitive cu componente premium și prețuri medii.
Intrarea Xiaomi pe segmentul PC-urilor riscă să amplifice presiunile asupra costurilor liderilor de piață Lenovo, Hewlett-Packard și Apple.
Aprovizionarea Xiaomi va fi benefică producției de componente a Samsung, care încearcă să reducă dependența companiei de gama de smartphone-uri Galaxy.
Reprezentanții Samsung și Xiaomi au refuzat să comenteze.
Xiaomi încearcă să intre pe o piață în scădere rapidă. Compania de analiză a pieței IDC a estimat în august un declin de 8,7% al livrărilor de PC-uri în 2015 și nu anticipează o revenire la creștere până în 2017.
Xiaomi, co-înființată de miliardarul Lei Jun, s-a remarcat inițial cu smartphone-uri ieftine vândute online, înainte de a trece la dispozitive mai scumpe. Până acum, Xiaomi s-a mai implicat în vânzări de electrocasnice și accesorii precum căști și televizoare.
Implicarea Xiaomi pe piața PC-urilor are loc pe fondul încetinirii creșterii pe piața smartphone-urilor.
În trimestrul al doilea, vânzările globale de smartphone-uri au înregistrat cea mai scăzută rată de creștere după 2013, potrivit companiei de consultanță Gartner, iar maturizarea rapidă a pieței a determinat Xiaomi să se orienteze către India, Brazilia și alte regiuni unde penetrarea acestor dispozitive este mai scăzută.
Samsung se confruntă la rândul său cu încetinirea vânzărilor de aparate din gama Galaxy, în iulie raportând al cincilea declin consecutiv al profitului trimestrial.