Grupul de internet american Yahoo! Inc. a cumpărat, luni, IQ Engines, o aplicație de recunoaștere a imaginilor, pe care o va folosi pentru îmbunătățirea serviciului său de fotografii Flickr, informează AFP.
Echipa IQ Engines a confirmat achiziția start-up-ului de către Yahoo, însă valoarea tranzacției nu a fost făcută publică.
„IQ Engines s-a alăturat echipei Flickr de la Yahoo!”, se spune într-un anunț postat pe site-ul IQ Engines. În anunț se mai spune că echipa IQ Engines este un admirator al aplicației Flickr, precizând că abia așteaptă să lucreze la îmbunătățirea modului de organizare a fotografiilor de pe Flickr.
De când a devenit director general al Yahoo!, în iulie anul trecut, Marissa Mayer a actualizat aplicația Flickr pentru fotografii și a făcut numeroase achiziții.
IQ Engines este un start-up a cărui tehnologie permite analizarea, trierea și clasificarea imaginilor, prin utilizarea tehnicilor de recunoaștere facială.
Grupul Yahoo! Inc. încearcă să își revigoreze imaginea și să atragă mai mulți tineri, sub conducerea actualului director general al companiei, Marissa Mayer.
În acest sens, Mayer a cheltuit în ultima perioadă peste 1,2 miliarde de dolari pentru a cumpăra peste 20 de start-up-uri.
Yahoo! a anunțat, recent, că a cumpărat browser-ul Rockmelt, care combină navigarea pe internet cu accesul la rețelele sociale, precum Facebook și Twitter. De asemenea, Yahoo! a cumpărat platforma de comerț electronic Lexity. Totodată, la începutul lunii iulie, Yahoo! a anunțat că a cumpărat compania Qwiki, care dezvoltă o aplicație care îi ajută pe deținătorii de telefoane inteligente să realizeze propriile filme cu ajutorul fotografiilor.
În luna mai, Yahoo! a anunțat că va prelua Tumblr, serviciu care găzduiește 108 milioane de bloguri, pentru 1,1 miliarde de dolari, după cum a relatat la momentul respectiv Bloomberg. Tranzacția urmează să fie finalizată în a doua jumătate a anului 2013, conform unui comunicat al Yahoo!Inc.
Marissa Mayer a spus, la momentul respectiv, că mizează pe faptul că Tumblr va contribui la creșterea atractivității Yahoo! pe piața publicității online, pe care concurează cu Google și Facebook.