Yahoo își închide serviciul de e-mail din una dintre cele mai mari țări din lume. „Utilizatorii vor avea patru luni pentru a-și muta conturile”

Publicat: 20 04. 2013, 16:11
Actualizat: 29 03. 2019, 23:00

Yahoo își va închide, până pe 19 august, serviciul de poștă electronică din China, potrivit unui anunț făcut vineri de compania americană, informează Sky News.

Asfel, până pe 19 august, utilizatorii serviciului de poștă electronică al filialei din China a companiei Yahoo trebuie să se înregistreze pe AliCloud, o rețea a companiei chineze Alibaba, pentru a preveni ștergea conturilor lor.

„Vom oferi utilizatorilor noștri câteva opțiuni pentru a face această tranziție cât mai ușoară cu putință, iar utilizatorii China Yahoo vor avea la dispoziție patru luni pentru a-și muta conturile de e-mail”, au declarat oficialii grupului Yahoo.

Decizia a fost luată în contextual în care cota serviciului Yahoo Mail în China a scăzut în favoarea companiilor locale care furnizează servicii de poștă electronică, lider fiind QQ.

De asemenea, portalul de știri al Yahoo China are rivali puternici, mult mai populari, precum QQ, Sina și Sohu, potrivit South China Morning Post.

Decizia grupului Yahoo de a-și închide serviciul de e-mail din China vine în contextul în care, în septembrie 2012, Alibaba Group China a finalizat preluarea a jumătate din participația de 40% deținută de Yahoo la companie. Tranzacția, în valoare de 7,6 miliarde de dolari, a făcut parte dintr-o înțelegere care permitea gigantului de comerț online din China să răscumpere și restul titlurilor deținute de Yahoo, după cum informa la momentul respectiv Wall Street Journal.

Yahoo a primit pentru participația de 20% cedată Alibaba 6,3 miliarde de dolari și acțiuni preferențiale de 800 de milioane de dolari. La această sumă s-au adăugat alte 550 de milioane de dolari pentru schimbări în acordul companiilor de licențiere de drepturi de autor.

Compania chineză, care a ajuns în mai 2012 la un acord cu Yahoo pentru preluarea pachetului de acțiuni, a delistat, în urma unor achiziții de 3 miliarde de dolari în iunie 2012, platforma de e-commerce Alibaba.com.

Yahoo a preluat participația de 40% la Alibaba în 2005 pentru 1 miliard de dolari și vânzarea operațiunilor Yahoo China către Alibaba Group.

Miliardarul chinez Jack Ma și Alibaba au încercat din 2010 să răscumpere pachetul de acțiuni de la Yahoo!. Relația dintre cele două companii a fost tensionată, din cauza mai multor divergențe care au pornit de la poziționarea Yahoo în sprijinul Google în disputa dintre gigantul căutărilor online și guvernul chinez privind cenzura pe internet.

În același timp, managementul Yahoo a fost criticat dur de acționari în ultimii ani pentru că nu a luat măsuri ferme de revigorare a declinului veniturilor din publicitate online în urma ascensiunii rivalilor Google și Facebook. În acest sens, majoritatea încasărilor obținute din tranzacția cu Jack Ma urmau să revină acționarilor Yahoo.

Activele asiatice ale Yahoo – participația la Alibaba și pachetul de 35% la Yahoo Japan controlat în parteneriat cu grupul telecom Softbank Corp – erau considerate de specialiști cele mai valoroase dețineri ale companiei.