„Consumatorii vor putea alege să vadă reclamele sau să plătească o taxă, ceea ce reprezintă un model interesant. Există deja mai multe aplicații mobile care le permit utilizatorilor să aleagă dacă vor ca reclamele să le fie afișate pe ecran sau să plătească pentru a evita acest lucru”, a declarat Susan Wojcicki, directorul general executiv al YouTube.
Wojcicki a decis orientarea companiei spre introducerea serviciilor cu plată.
„YouTube se bazează, în acest moment, pe publicitate, ceea ce este excelent, pentru că asta ne-a permis accesul la un miliard de utilizatori. Dar va fi un moment în care oameni nu vor mai vrea să vadă reclame”, a declarat Wojcicki.
YouTube lucrează la un model de afacere bazat pe plata unor abonamente, marcând o schimbare importantă față de conceptul centrat pe publicitate, care a transformat platforma în cel mai mare site video din lume.
În luna iunie, YouTube a anunțat că intenționează să lanseze un serviciu contra cost de streaming de muzică, care va exclude reclamele. Proiectul nu a fost, însă, pus în aplicare, întrucât divizia Google a primit critici de la organizații ale producătorilor privind termenii nefavorabili ai contractelor impuse de companie.
De asemenea, în urmă cu un an, YouTube a creat o opțiune prin care furnizorii de conținut își pot crea propriile canele bazate pe abonament. Aceste canale le permit creatorilor de clipuri video să încaseze o taxă de la utilizatorii care vor să se uite la materialele lor.
De la preluarea conducerii YouTube în luna februarie a anului trecut, Wojcicki a încercat să găsească noi metode pentru ca divizia pe care Google a cumpărat-o în 2006 pentru 1,65 miliarde de dolari să genereze venituri și profituri mai mari.