Prima pagină » Justiție » Daune-record pentru lipsa unui parapet, care a dus la moartea jurnalistei Oana Bălulescu! Avocatul Bogdan Cimbru a obținut o soluție fără precedent: CNAIR, obligată la plata a 3 milioane lei

Daune-record pentru lipsa unui parapet, care a dus la moartea jurnalistei Oana Bălulescu! Avocatul Bogdan Cimbru a obținut o soluție fără precedent: CNAIR, obligată la plata a 3 milioane lei

Daune-record pentru lipsa unui parapet, care a dus la moartea jurnalistei Oana Bălulescu! Avocatul Bogdan Cimbru a obținut o soluție fără precedent: CNAIR, obligată la plata a 3 milioane lei

Daune-record pentru lipsa unui parapet de pe DN1! Soluția fără precedent a fost obținută de avocatul Bogdan Cimbru, la Tribunalul București. CNAIR a fost obligată la plata unor daune totale de 3 MILIOANE LEI pentru moartea jurnalişti Oana Bălulescu, în urma accidentului de pe DN1, produs din cauza lipsei unui parapet de pe drumul național. Avocatul a reușit să obțină daunele și a antrenat răspunderea delictuală a CNAIR.

Neglijența ucigașă se plătește! La 5 ani de la tragicul deces al jurnalistei Oana Gabriela Bălulescu, de pe DN1, Tribunalul București a obligat CNAIR la plata a 3 milioane lei cu titlu de daune morale către soțul femeii, Cristian Bălulescu, fiica, Sara Bălulescu și mama ziaristei, Ioana Dicu, antrenând răspunderea delictuală în sarcina CNAIR pentru lipsa parapetelui de pe DN1, care ar fi putut împiedica producerea accidentului, scrie luju.ro. Avocatul Bogdan Cimbru a obținut soluția fără precedent.

Cazul este cu atât mai revoltător cu cât s-a reținut că acest accident s-a produs din cauza neglijenței și a nepăsării celor responsabili de viața românilor, în speță CNAIR, care a transformat obligațiile în chestiuni opționale, în ciuda solicitărilor și a accidentelor produse în lanț pe acel segment de drum.

Accidentul tragic a avut loc în 2016

În 12 mai 2016, pe DN1, în zona Otopeni, a avut loc accidentul rutier soldat cu decesul jurnalistei Oana Gabriela Bălulescu, după ce o mașină care circulă în sens opus a încercat să schimbe sensul de mers, în viteză, aterizând în final pe maşina Oanei, în care se mai află şi fiica minoră a acesteia, Sara Balulescu. Încă de atunci s-a stabilit ca accidentul ar fi putut fi evitat dacă pe DN1, astfel cum erau prevăzuţi, ar fi fost montaţi şi parapeţii între cele două sensuri de mers, responsabilitate care aparţinea CNAIR.

Aceasta obligaţia era prevăzută în OUG 55/2016 unde se reţinea în sarcina Companiei obligaţia de a întreţine şi exploata sectorul de drum pe care s-a produs accidentul rutier. Totodată, scopul CNAIR era chiar de a lua toate măsurile necesare şi legale pentru asigurarea unui trafic în condiţii de siguranţă pe sectoarele de drum pe care le are în administrare.

Şi le-a luat, dar mai târziu, adică după accidentul din 2016, când au decis să monteze parapetele de separare a celor două sensuri. De la acel moment nu a mai avut loc niciun accident soldat cu decesul unor oameni în zonă.

Regretabil este iarăşi faptul că anterior producerii tragediei, CNAIR a încercat, dar a renunţat rapid la intenţia de montare a parapeţilor în zonă, deşi fuseseră bombardaţi cu solicitări în acest sens.

Avocatul a făcut CNAIR bun de plată pentru neglijență

În acest context, Soluția Tribunalului București din 21 aprilie 2021 vine nu doar să îndrepte, ci să și recunoască proastă administrare de către CNAIR a unui sector de drum, care dacă ar fi fost corect întreținut ar fi împiedicat producerea tragediei.

Trebuie precizat că iniţial, în 2018, Tribunalul Bucureşti a constatat în dosarul penal nr 10181/299/2018/a1 faptul că CNAIR nu poate avea calitatea de parte responsabilă civilmente în cadrul dosarului penal, iar eventualele acţiuni delictuale imputabile acestei instituţii pot fi tranşate doar printr-un litigiu civil separat, astfel încât familia Oanei Balulescu, respectiv soţul acesteia, fiica şi mama, au decis să se îndrepte împotriva CNAIR solicitând obligarea Companiei la plata a 3 milioane de lei (câte un milion pentru fiecare parte) ca urmare a decesului fostei jurnaliste.

CNAIR a luat măsuri de abia la 5 zile după accidentul jurnalistei

La baza acestei cereri s-a aflat şi un Raport de expertiză criminalistică efectuat de INEC pe parcursul urmării penale din dosarul nr 10181/299/2018, în care s-a reţinut că anterior accidentului, CNAIR a organizat doua proceduri de achiziţie a parapetelui, care au fost însă anulate, pentru că, în anul 2016, la 5 zile după accidentul Oanei, să fie demarate acţiunile pentru instalarea de parapete tip New Jersey.

Raportul şi actele existente în dosarul penal arătau practic ca reprezentaţii CNAIR prin neglijenţă manifestată faţă de achiziţia parapetelui, precum şi faţă de cererile privind montarea acestuia, şi-au asumat riscut producerii unor accidente în acea zonă, întârzierea montării acestuia generând pierderi de vieţi omeneşti.

În faţa acestei nedreptăţi, avocatul Bogdan Cimbru (foto) din Baroul Bucureşti care s-a angajat în faţa familiei Oanei Gabriela Balulescu că va face dreptate a reuşit la Tribunalul Bucureşti, în dosarul civil nr. 10415/3/2019 admiterea cererii formulate de chemare în judecată şi tragere la răspundere a CNAIR pentru decesul fostei jurnaliste şi obligarea Companiei la plata sumei de câte 1 000 000 lei pentru fiecare dintre reclamanţi, respectiv soţul, fiica şi mama Oanei.

Minuta pronunţată în 21 aprilie 2021 în dosarul nr. 10415/3/2019

„Admite cererea. Obliga parata la plata sumei de câte 1 000 000 LEI pentru fiecare dintre reclamanţi. Obliga parata la plata către reclamantul Balulescu Cristian a sumei de 1500 Lei onorariu expert şi suma de 4000 lei onorariu avocat, cu titlu de cheltuieli de judecată.

Admite cererea formulată de dnul expert Beldimanescu Ion Dorinel, şi majorează onorariul acestuia cu suma de 3500 LEI.

Obliga reclamanţii la plata diferenţei de onorariu, către dnul expert. Cu drept de apel în termen de 30 de zile de la comunicare. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia parţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: Hotărâre 21.04.2021”

Expertiza a demonstrat utilitatea parapetelui de pe DN1

Soluția Tribunalului București s-a bazat inclusiv pe Raportul de expertiză tehnică judiciară în cauza nr.10415/3/2019 de expertul Beldimănescu Ion Dorinel, care avea rol de a stabili modalitatea în care existența bordurii despărţitoare dintre cele două sensuri Baneasa-Otopeni/ Otopeni-Baneasa a influenţat dinamica producerii accidentului din 12 mai 2016, precum şi dacă existenţa unui parapet ar fi putut împiedica accidentul.

Raportul a relevat că accidentul s-a produs în următoarele circumstanţe:

-autoturismul Ford Mondeo condus de Oana circula cu o viteză de 68 km/h, în timp ce vehicul Dacia Logan avea o viteză de 96km/h;

-în momentul efectuării manevrei de întoarcere de către conducătorul Dacia Logan, existența bordurii despărţitoare între cele două sensuri de circulaţie a acţionat ca o trambulină pentru Dacia Logan, proiectându-l pe o traiectorie ascendenta, care a făcut că impactul cu autoturismul să condus de Oana Gabriela Balulescu, care circulă regulamentar pe celălalt sens de circulaţie, să se fi produs la nivel ridicat în zona parbrizului, anulând orice sistem de protecţie pentru aceasta.

Astfel, s-a constatat că prezenţa unor parapeţi de beton (de tip New Jersey cu înălţimea de 80 cm) ar fi făcut că impactul dintre cele două autoturisme să nu mai fi putut avea loc, ca urmare a imposibilităţii pătrunderii autoturismului Dacia Logan pe celălalt sens de circulaţie.

Desigur, CNAIR a achiziţionat acest tip de parapeţi, dar mult prea târziu pentru jurnalista Oana Gabriela Balulescu, transmite sursa citată.

Mihai a urmat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității București între anii 2009-2012, după un an petrecut la SNSPA. A lucrat la numeroase publicații, dar și în agenții ... vezi toate articolele

Citește și