Prima pagină » Magazin » 12 informații pe care ar trebui să le stergi imediat de pe profilul tău de Facebook

12 informații pe care ar trebui să le stergi imediat de pe profilul tău de Facebook

12 informații pe care ar trebui să le stergi imediat de pe profilul tău de Facebook
Cu miliarde de utilizatori, Facebook-ul este unul dintre cei mai puternici influenceri din lume. Ținându-se cont de numărul de utilizatori, dacă ar fi considerată echivalentul unei țări de pe Terra, Facebook ar fi cea mai mare țară din punctul de vedere al numărului de locuitori.

Totuși, la fel ca în cazul oricărui lucru extrem de influent, oamenii trebuie să aibă grijă ce fel de informații pun la dispoziția tuturor prin intermediul acesor rețele de socializare. 

Chiar dacă cei de la Facebook afirmă că una dintre principalele priorități ale sale este protecția datelor cu caracter personal ale utilizatorilor săi, există anumite informații pe care ar trebui să le lași pe pagina ta doar după ce te gândești de două ori, cum ar fi adresa de acasa sau școala la care ai mers. 

Luni, un hacker anonim a explicat că, după consultarea informațiilor personale publicate pe pagina de Facebook, îi este foarte ușor să spargă conturile acelor oameni. 

Iată cele 12 lucruri pe care nu ar trebui să le lași niciodată la vedere pe profilul de Facebook:

1. Ziua de naștere: data nașterii este una dintre piesele importante din puzzle-ul care include numele și adresa ta, pe care ceilalți îl pot folosi pentru a accesa conturile tale bancare sau alte detalii personale. 

2. Numărul de telefon: Cel mai bun scenariu este acela în care poți fi agasat de un admirator recret, în timp ce mult mai rău este ca un stalker să te sune continuu și să îți spună tot felul de lucruri, inclusiv să lanseze amenințări. 

3. Prea mulți „prieteni”: O cercetare a oamenilor de știință de la Oxford arată că oamenii nu pot susține mai mult de 150 de relații de prietenie stabile. Astfel, este aproape imposibil ca o persoană să aibă chiar și peste 3.000 de „prieteni” pe Facebook și să poată avea încredere în toți acei oameni. 

4. Fotografiile copilului tău sau a unui membru minor al familiei: Oamenii de știință susțin că acest lucru poate afecta, în viitor, copilul care va crește și va vedea că acele imagini au apărut pe internet. 

5. Nu spune unde merge copilul tău la școală sau unde mergi chiar tu: O mulțime de abuzuri sexuale s-au produs din cauză că oamenii spun tot timpul unde sunt. 

6. Serviciile de localizare: În 2015, peste 500 de milioane de oameni au accesat Facebook-ul numai de pe telefonul mobil, ceea ce înseamnă că același număr de oameni ar fi putut fi urmăriți din punctul de vedere al locației lor online și că oricine dorește să le facă rău, dar și cine nu are nicio intenție, poate vedea unde se află. 

7. Nu te împrieteni cu șeful tău: E lesne de înțeles de ce. Nu e un lucru bun ca șeful să aibă detalii legate de viața ta personală, chiar dacă probabil nu faci nimic ilegal. Distanța aceasta trebuie păstrată, mai ales că poți, într-un moment de furie să publici un mesaj în care să te plângi de locul tău de muncă și nu vrei ca acest mesaj să ajungă și la șeful tău. 

8. Nu mai da check-in în toate locurile în care mergi și, mai ales, nu îți da check-in acasă, pentru că odată cu numele acelui loc sau pseudonimul, apare și adresa completă. 

9. Nu mai spune unde mergi în vacanță. 

10. Statutul tău marital: Dacă vrei să te bucuri de faptul că ai început o nouă relație, nu o face pe Facebook. Psihologii arată că, în cazul în care relația nu merge, trecerea de la un status care anunță că ești într-o relație la unul care anunță că ești singur te poate afecta emoțional. 

11. Detalii referitoare la cardul de credit: Nu mai e nevoie de explicații suplimentare, aceste date sunt făcute să fie private.

12. Fotografii ale tichetelor de îmbarcare atunci când pleci într-o vacanță: Da, poate că vrei să le spui tuturor că pleci în vacanță, însă trebuie să ai în minte tot timpul faptul că acel cod de bare de pe bilet este unic pentru fiecare persoană în parte și poate dezvălui informații personale pe care le-ai furnizat companiei aeriene.