„21” – albumul cu cele mai mari vânzări în Statele Unite pentru al doilea an consecutiv
Albumul „21” al cântăreței britanice Adele a reușit o performanță rară în 2012, ocupând pentru al doilea an consecutiv primul loc în topul materialelor discografice cu cele mai mari vânzări în Statele Unite, informează Reuters.
Este pentru prima dată în istorie când același material discografic ocupă primul loc în topul vânzărilor de albume din Statele Unite timp de doi ani la rând, de când compania Nielsen Soundscan a început să alcătuiască acest clasament, în 1991, au anunțat joi reprezentanții acestei companii.
Însă numărul total al albumelor vândute pe piața americană a scăzut în 2012 cu patru procente, ajungând la 315,9 milioane de copii, după progresul de trei procente înregistrat în 2011.
Albumul „21” al cântăreței Adele s-a vândut în 4,41 milioane de copii în Statele Unite în anul 2012, depășind albumul „Red”, lansat de Taylor Swift, care ocupă locul al doilea, cu 3,11 milioane de unități vândute. În 2011, „21” s-a vândut în 5,82 milioane de copii pe piața americană.
„Este un fel de album care apare o dată în viață”, a declarat Keith Caulfield, director asociat al revistei Billboard, referindu-se la acest material discografic de succes. „Doar câteva astfel de albume reușesc să rămână în istorie”, a adăugat el.
„21”, care include piese de succes precum „Rolling in the Deep” și „Someone Like You”, a ajutat-o pe Adele să câștige șase premii Grammy la începutul anului 2012, confirmând astfel supremația muzicală a artistei britanice în vârstă de 24 de ani, care își înregistrează discurile la casa independentă XL Recordings.
„21” s-a vândut într-un ritm susținut, depășind pragul de 10 milioane de unități vândute într-un interval mai mic de doi ani, precizează Keith Caulfield. Precedentul material discografic care a reușit această performanță a fost discul „No String Attached”, lansat în 2000 de grupul ‘N Sync.
Sucesul comercial al cântăreței Adele s-a produs în ciuda faptului că vânzările de albume au scăzut pe piața americană în 2012.
„Anul trecut (2011) a fost o întâmplare fericită. O creștere anuală în vânzările de albume reprezintă o reușită uluitoare. Așa funcționează piața în prezent, pentru că oamenii cumpără în zilele noastre single-uri, nu albume”, a explicat Caulfield.
Într-adevăr, vânzările digitale de single-uri au înregistrat în 2012 o creștere de 5%, ajungând la 1,336 miliarde de descărcări pe internet.
Topul celor mai bine vândute albume în Statele Unite a avut o „aromă” britanică în 2012, întrucât Taylor Swift este singura artistă americană prezentă în Top 5, celelalte patru locuri fiind ocupate de artiști britanici. Taylor Swift își înregistrează albumele la casa independentă Big Machine din Nashville, dar acestea sunt distribuite de gigantul Universal Music Group.
Albumul „Up All Night”, lansat în 2011 de grupul britanic One Direction prin intermediul casei Columbia, deținută de Sony Music, ocupă locul al treilea în acest top, cu 1,62 milioane de copii vândute în 2012. Continuarea acestui album, „Take Me Home”, lansat în 2012 de același grup britanic, se află pe poziția a cincea, cu 1,34 milioane de unități vândute pe teritoriul american.
Grupul folk-pop britanic Mumford & Sons, care își înregistrează piesele la casa de discuri Glassnote, ocupă poziția a patra în topul celor mai bine vândute albume pe piața americană, cu materialul discografic „Babel”, care s-a vândut în 2012 în 1,46 milioane de unități.