60% dintre utilizatori NU AU ÎNCREDERE ÎN FACEBOOK și 83% nu dau niciodată click pe reclame. SONDAJ
900 de milioane de oameni au cont pe Facebook, dar încrederea acestora în companie este destul de scăzută, arată un studiu realizat de Associated Press și CNBC și citat de Washington Post.
Astfel, numai 13% dintre cei 1.004 americani chestionați au declarat că au încredere în Facebook în ceea ce privește datele confidențiale, în timp ce 59% spun că au foarte puțină încredere sau nu au deloc încredere în compania lui Mark Zuckerberg.
De asemenea, 83% dintre cei chestionați au declarat că nu accesează aproape niciodată reclamele de pe Facebook.
În plus, 54% dintre subiecți au spus că nu s-ar simți „în siguranță” cumpărând produse de pe Facebook, mai notează Washington Post.
Banii din publicitate, 82% din veniturile Facebook
O altă lovitură pentru rețeaua de socializare este că americanii par să aprecieze mai mult gigantul IT Google, cel puțin în ceea ce privește protecția datelor. Astfel, 71% dintre cei chestionați au declarat că au o părere favorabilă despre Google.
Washington Post scrie că, în 2011, venitul mediu obținut de Facebook din publicitate a fost de 4,34 dolari per utilizator, mult sub valoarea de 30 de dolari per utilizator, obținută de Google.
„Facebook încă n-a găsit un model de succes în ceea ce privește publicitatea, care să aducă venituri pe măsura numărului uriaș de utilizatori”, a declarat Nate Elliott, analist Forrester Research.
De altfel, firma General Motors a anunțat că nu va mai publica reclame pe Facebook, deoarece le consideră ineficiente.
În ciuda neîncrederii, banii din publicitate au reprezentat 82% din veniturile Facebook, în ultimul trimestru din 2011. Restul de 18% provin din cumpărarea de bunuri virtuale, cum ar fi cele din jocuri precum Farmville sau Zynga Poker.