7 seriale de televiziune „salvate” de fani
Puterea audienței nu mai este un mit, scrie Business Insider, cel puțin în ceea ce privește serialele de televiziune.
Astfel, mai multe producții au fost „salvate” de fanii care au gândit strategii diverse care să readucă pe piață serialele preferate.
După ce al doilea sezon al serialului „Chuck” a înregistrat un rating destul de scăzut, producătorii erau hotărâți să nu realizeze o continuare a seriei. Cu toate acestea, fanii au luat atitudine și au organizat o campanie extrem de amplă. Așadar, pe lângă petiții și scrisori, a fost inițiat și programul „Have a Heart, Renew Chuck”, prin intermediul căruia fanii au donat bani pentru ca filmările să poată fi reluate. În plus, fanii serialului au reușit să convingă și Subway, sponsorul principal al producției de televiziune, să se implice în campanie. În urma tuturor acestor acțiuni, filmările au fost realuate iar alte două noi sezoane ale serialului au fost lansate. „Chuck” a primit două premii Emmy și trei trofee „TV Guide Awards”.
Cea mai de succes campanie realizată de fanii unui serial de televiziune a fost cea dedicată „Star Trek” în anul 1967. Astfel, imediat ce primele zvonuri privind întreruperea producției au apărut, fanii au realizat o amplă scrisoare adresată producătorilor. Mai mult, o serie de proteste au fost organizate de tineri. Cel mai mare a avut loc în Caltech, unde 200 de studenți au participat la o manifestație desfășurată în fața studiourilor NBC din Burbank, purtând pancarte cu slogane precum „Vulcan Power” și „Draft Spock”.
NBC a negat atunci că ar fi intenționat să întrerupă serialul. Totuși, un sezon mai târziu, serialul „Star Trek” a fost oprit.
Când „Jericho” a fost întrerupt chiar după primul sezon, fanii au organizat o acțiune inspirată chiar de personajul principal al serialului. Făcând referire la o scenă dintr-un episod, aceștia au trimis șefilor studiourilor CBS 20 de tone de nuci. După ce ratingurile serialului au fost recalculate ținându-se cont și de vizualizările pe Internet, filmările pentru „Jericho” au fost realuate.
Totuși, noul sezon nu s-a bucurat de suficient succes, astfel că serialul a fost oprit. O nouă campanie asemănătoare a fost organizată, însă fără niciun rezultat.
În speranța că producătorii „Friday Night Lights” se vor gândi de două ori înainte să întrerupă continuarea serialului, fanii au trimis pe adresa studiourilor NBC mai multe becuri, ca aluzie la numele producției.
De asemenea, a fost inițiată campania „Save FNL”, prin care au fost adunate fonduri cu ajutorul cărora mai multe DVD-uri cu serialul au fost cumpărate și trimise trupelor aflate în străinătate.
Chiar dacă ratingurile s-au dovedit destul de slabe, NBC și DirectTV au depus eforturi pentru a continua difuzarea serialului timp de încă patru sezoane.
Când în 2006 difuzarea serialului „Arrested Development” a fost întreruptă, fanii au trimis producătorilor o scrisoare, dar și mai multe kilograme de banane, ca tribut pentru familia Bluth, protagonista serialului. Așadar, un nou scurt sezon va fi lansat în acest an pe Netflix.
Întrucât serialul „Firelfly” a înregistrat audiențe foarte slabe încă de la început, Fox a decis întreruperea difuzării lui chiar înainte de încheierea propriu zisă a sezonului. Cu toate, la cererea fanilor, producția a fost lansată pe DVD. Cum vânzările mari au surprins producătorii, Universal Pictures a revenit asupra deciziei de a anula serialul și i-a oferit o nouă șansă lui Joss Whedon, creatorul „Firefly”. Acesta a gândit producția „Serenity”, ca o continuare a serialului. Și în acest caz, cele mai mari încasări au venit din vânzarea de DVD-uri.
La închierea primului sezon al serialului „Roswell” rezultatele au fost atât de slabe, că întreruperea difuzării lui nu a putut fi evitată. Totuși, fanii nu s-au lăsat descurajați și au decis să trimită producătorilor mai multe sticle de sos Tabasco, ca referire la preferințele culinare are protagoniștilor din „Roswell”.
Datorită acestei acțiuni, serialul a fost difuzat pentru încă două sezoane.