Prima pagină » Magazin » 70% dintre „followerii” pe Twitter ai lui Lady Gaga sunt falși

70% dintre „followerii” pe Twitter ai lui Lady Gaga sunt falși

70% dintre
Cântăreața americană Lady Gaga are aproape 30 de milioane de followeri pe platforma Twitter, însă numai 29% dintre aceștia sunt reali, se arată într-un raport întocmit de compania britanică Status People și citat de dailymail.co.uk.

Cântăreața americană Lady Gaga are aproape 30 de milioane de followeri pe platforma Twitter, însă numai 29% dintre aceștia sunt reali, se arată într-un raport întocmit de compania britanică Status People și citat de dailymail.co.uk.

Compania a dezvoltat un program pentru depistarea conturilor frauduloase, care au un număr foarte mare de „followeri”, și a descoperit astfel că unul dintre conturile divei pop Lady Gaga este „bombardat” cu mesaje de la utilizatori care, practic, nu există.

Cântărețul Justin Bieber se află pe aceeași poziție cu Lady Gaga în ceea ce privește numărul persoanelor care îi urmăresc contul de Twitter, în timp ce cântărețele Katy Perry, Rihanna și Britney Spears au fiecare câte 20 de milioane de followeri.

În acest context și bazându-se pe cifre concrete obținute în urma studiului, reprezentanții companiei britanice susțin că un procent semnificativ dintre aceștia sunt utilizatori imaginari.

Potrivit Status People, utilizatorii de Twitter se împart în trei categorii: falși, inactivi și activi. Proiectul britanicilor a fost dezvoltat după ce aceștia au constatat că unul dintre conturile pe care le monitorizau, cel al Louisei Mensch, membră a Parlamentului britanic din partea conservatorilor, are aproximativ 40.000 de „followeri” falși.

„Un cont fals este setat pentru a urmări utilizatori sau pentru a trimite mesaje de tip spam. În mod normal, aceste conturi nu au followeri, dar urmăresc un număr mare de persoane. Un cont inactiv nu realizează, pentru o lungă perioadă de timp, niciun fel de activitate pe respectivul site de socializare. Este posibil ca acest gen de cont să aparțină unor persoane reale, pe care noi le caracterizăm mai degrabă drept consumatori decât furnizori de informație. Conturile bune sunt restul”, explică Rob Waller, director executiv al companiei Status People.

Rezultatele acestei analize sunt relevante în condițiile în care, atât pentru vedete, cât și pentru politicieni, numărul mare de fani de pe site-urile de socializare reprezintă o garanție în relația cu sponsorii. „Cu cât numărul de followeri este mai mare, cu atât companiile de publicitate și de marketing sunt mai dispuse să investească sume considerabile în proprietarii conturilor respective”, spun reprezentanții Status People. „Pentru 220.000 de noi followeri pot fi câștigate minimum 260 de lire sterline”, exemplifică aceștia.

Cântăreața Lady Gaga a devenit celebră grație unor piese precum „Bad Romance” și „Poker Face”, dar și cu ajutorul unui marketing agresiv și provocator, în special vestimentar.

În mai puțin de trei ani de carieră, Lady Gaga a câștigat numeroase premii, printre care cinci Grammy (din 12 nominalizări), a stabilit două recorduri mondiale și a înregistrat vânzări de peste 23 de milioane de exemplare din albume și 64 de milioane din single-uri. Billboard a numit-o „artistul anului” 2010 și „cel mai bine vândut artist al anului 2010”. Lady Gaga a ocupat locul 73 pe lista celor mai influenți oameni ai decadei 2000, a fost inclusă în Topul 100 al celor mai influenți oameni din lume întocmit anual de revista Times, iar Forbes a introdus-o pe lista celor mai puternice celebrități de pe glob. Tot editorii revistei Forbes au poziționat-o pe locul 7 pe lista lor anuală a celor mai influente femei din lume.

Pe 16 august, Lady Gaga a susținut primul ei concert în România, în cadrul turneului „The Born This Way Ball”.