Prima pagină » Magazin » A acceptat o cerere de prietenie pe Facebook și a sfârșit prin a pierde 600.000 de dolari din conturi. Cum a fost posibil acest lucru

A acceptat o cerere de prietenie pe Facebook și a sfârșit prin a pierde 600.000 de dolari din conturi. Cum a fost posibil acest lucru

A acceptat o cerere de prietenie pe Facebook și a sfârșit prin a pierde 600.000 de dolari din conturi. Cum a fost posibil acest lucru
O femeie din Australia a acceptat o cerere în prietenie pe Facebook, nimic mai mult. Această alegere s-a dovedit, însă, un an mai târziu, a fi una extrem de costisitoare.

Femeia, în vârstă de 61 de ani, s-a trezit că a pierdut 600.000 de dolari, prin intermediul Facebook.

Totul a pornit de la o cerere de prietenie venită de la cel care părea a fi un medic chirurg ortoped din Statele Unite. Încântată, femeia nu a stat pe gânduri și a acceptat cererea. 

„Medicul Frank Harrison” i-a spus mai apoi acesteia că vrea să se mute în Australia ca să își deschidă o afacere. A vorbit chiar la telefon cu ea, cerându-i să îl ajute odată ce va ajunge acolo. Mai târziu, a primit din nou un apel telefonic de la așa-zisul medic, care i-a spus că se află pe aeroportul din Kuala Lumpur și că are mari probleme, având nevoie de ajutor. Acesta i-a spus femeii că autoritățile i-au confiscat banii pe care îi avea cu el, pe motiv că erau prea mulți și că avea nevoie de 3.000 de dolari pentru a plăti taxa de eliberare a banilor. Aceasta s-a lăsat convinsă de bărbatul de la celălalt capăt al firului și a virat banii în contul acestuia. 

Apoi, au venit și alte solicitări, însoțite de povești plauzibile, pe care femeia le-a luat în serios. În jumătate de an, aceasta a făcut nu mai puțin de 33 de plăți către „Dr. Frank Harrison”. 

Când și-a luat inima în dinți și a povestit pățania soțului ei, australianca îi dăduse deja infractorului 571.000 de dolari. 

Femeia a înțeles, într-un final, că medicul Harrison nu exista și că în spatele acelui cont se afla un grup infracțional. Acest tip de escroci operează tot mai des prin intermediul rețelelor de socializare, profitând de naivitatea utilizatorilor.