A anunțat că se va lăsa înghițit de viu de un anaconda. Ce s-a întâmplat la filmarea documentarului „Eaten Alive”
Apărător al pădurii amazoniene, Paul Rosolie voia să atragă atenția opiniei publice pentru a denunța distrugerea zonelor verzi din America de Sud, lăsându-se înghițit de viu de un anaconda, într-un documentar șocant, „Eaten Alive”, ce a fost difuzat duminică pe Discovery Channel.
Sperând să atragă în fața micilor ecrane un număr cât mai mare de telespectatori, postul de televiziune american a promovat intens acest documentar, prin difuzarea multor clipuri publicitare și a unui număr mare de interviuri ale naturalistului. Acesta a declanșat însă și un val uriaș de critici, mai ales din partea PETA și a militanților ecologiști, care au considerat că acea „cascadorie” a lui Paul Rosolie reprezintă „un abuz de cea mai joasă speță comis asupra unui animal”, care „a avut de suferit din cauza unor cote de audiență”.
Militanții ecologiști pot să răsufle ușurați: așa cum au descoperit telespectatorii, duminică, documentarul a durat două ore, însă experimentul în sine s-a încheiat într-un timp extrem de scurt.
Cât a fost prezent pe platourile televiziunii americane, Paul Rosolie nu a explicat niciodată felul în care și-a regăsit libertatea după întâlnirea lui specială cu acel anaconda, pentru a nu-i dezamăgi pe telespectatorii postului Discovery, care așteptau cu nerăbdare acele imagini șocante.
Cea mai mare parte a emisiunii îl prezintă pe Paul Rosolie și pe echipa lui în căutarea unui șarpe. Primul pe care l-au găsit era uriaș, cu o lungime de peste 7,5 metri și o greutate de 135 de kilograme. Din cauza acestor dimensiuni, șarpele nu a putut fi capturat. În cele din urmă, naturalistul a decis să facă acest experiment pe o femelă de anaconda care avea o lungime de șase metri.
Șarpele a încercat într-o primă etapă să fugă, dar, după ce a fost provocat de mai multe ori de Paul Rosolie – care a purtat un costum de protecție special creat, acoperit cu sânge de porc -, a sfârșit prin a mușca „momeala” și s-a înfășurat în jurul naturalistului american.
Întrucât acești prădători, considerați cei mai mari șerpi din lume, își sufocă prada înainte de a o înghiți, Paul Rosolie a fost foarte repede imobilizat, apoi a observat că nu-și mai simte brațele și a intrat în panică atunci când a avut impresia că acestea erau pe punctul de a fi fracturate.
În cele din urmă, șarpele abia a avut timp să își deschidă fălcile pentru a înghiți casca de protecție a naturalistului, însă acesta a solicitat imediat intervenția echipei sale pentru a fi eliberat din strânsoarea animalului. „I-am simțit maxilarul pe cap, sângele nu-mi mai circula prin mâini, oasele mi se îndoiau, a trebuit să ies!”, a declarat Rosolie la finalul emisiunii.
Șarpele a fost eliberat în natură și a ieșit cu bine din această aventură, spre deosebire de imaginea postului Discovery, afirmă jurnaliștii de la huffingtonpost.fr.
Paul Rosolie, supranumit „Indiana Jones al Amazonului”, este un naturalist specializat în fauna amazoniană. Potrivit biografiei publicate pe site-ul său, naturalistul are experiență și în ceea ce privește fauna din alte regiuni ale Globului, precum India, Indonezia, Brazilia și Peru.
El spune că din cauza acestei emisiuni a primit numeroase amenințări cu moartea. A preferat însă să insiste asupra obiectivului său, acela de a șoca, pentru a sensibiliza un număr cât mai mare de oameni, informează AFP.
„Făcând o emisiune mai populară, mai interesantă și în același timp care are sens, veți lărgi orizonturile oamenilor, iar aceștia vor iubi Amazonia”, a spus el.
Paul Rosolie a subliniat faptul că o strângere de fonduri pentru protejarea Amazoniei va fi organizată în asociere cu această emisiune TV, care, după părerea lui, a permis realizarea unui prim studiu despre anaconda, în habitatul său natural.
Paul Rosolie, originar din statul american New Jersey, a ajuns pentru prima dată în jungla amazoniană din Peru la vârsta de 18 ani. El spune că sprijină programele de conservare și protejare a naturii și că nu este „un complice” al unui post TV care dorește să crească audiența emisiunilor sale.
Postul Discovery are o audiență de cel puțin 3 milioane de telespectatori în Statele Unite și de mai multe milioane de telespectatori pe plan mondial.
Emisiunea „Eaten Alive” a fost difuzată duminică seară în Statele Unite și va fi apoi difuzată pe 10 decembrie în Finlanda, Danemarca, Ungaria, Polonia și Suedia, pe 12 decembrie în Australia, Noua Zeelandă și Marea Britanie, înainte de a fi programată și în alte țări, precum China și India.