Prima pagină » Magazin » A început perioada reducerilor. Produsele pe care le puteți găsi și cu 70% mai ieftin

A început perioada reducerilor. Produsele pe care le puteți găsi și cu 70% mai ieftin

A început perioada reducerilor. Produsele pe care le puteți găsi și cu 70% mai ieftin
Între datele de 15 ianuarie și 15 aprilie din fiecare an, comercianții care au notificat autoritățile pot să-și lichideze stocurile cu articole specifice sezonului rece, astfel că practică reduceri substanțiale numite generic „soldări de iarnă".

Pe lângă promoțiile și reducerile practicate în general în această perioadă, comercianții mai au la dispoziție, începând din 15 ianuarie, o nouă metodă de accelerare a vânzărilor: soldarea. Aceasta este o metodă de lichidare a stocurilor cu articole de iarnă (în special mănuși, fulare, căciuli, paltoane, încălțăminte, dar și echipament sportiv), clienții magazinelor cu astfel de produse fiind așteptați cu reduceri masive de prețuri.

Potrivit legislației în vigoare, pot fi supuse operațiunilor de soldare numai produsele nealimentare a căror desfacere are caracter sezonier . În cazul de față, este vorba despre articole care sunt utile doar iarna. În această categorie se încadrează grupe de produse cum ar fi (dar fără a se limita la): confecții inclusiv blănărie, pielărie, produse de marochinărie și galanterie, tricotaje, țesături, încălțăminte, articole sport-turism, unele cosmetice, aparate de încălzire și climatizare, ventilatoare, precum și alte produse similare.

Nu pot fi vândute în regim de soldare articole de uz permanent (nesezonier), cum sunt electronicele, electrocasnicele, alimentele, dulciurile, băuturile sau produsele de menaj.

Comercianții trebuie să anunțe în prealabil la primăria localității unde se vor desfășura vânzările faptul că intenționează să practice soldări. Pentru ca o tranzacție să fie acceptată ca soldare, comerciantul trebuie să facă dovada că a achitat furnizorului contravaloarea mărfurilor expuse și că nu le va vinde mai ieftin decât suma achitată. De asemenea, comerciantul trebuie să-și ia angajamentul că este o lichidare de stoc, respectiv că nu va repeta această metodă de vânzare cu alte mărfuri din aceași categorie.

Citește în continuare pe Business Magazin.

Autor