Anul trecut, Reshma Qureshi, în vârstă de 19 ani, a devenit cunoscută în mediul online datorită filmulețelor în care transmitea un mesaj important femeilor de pretutindeni când încerca să aducă în atenția publicului faptul că atacurile cu acid din India sunt mai frecvente decât se crede, scrie marieclaire.com.
Acum, are același mesaj puternic, dar îl transmite de pe podiumul de la Săptămâna Modei, care s-a deschis joi în New York.
Joi, 8 septembrie, Reshma a deschis prezentarea de modă a designerului indian Archana Kochhar, arătând fabulos într-o rochie de gală până în pământ, cu modele colorate și o parură delicată argintie.
„Această prezentare a fost foarte importantă pentru mine pentru că există atât de multe femei în situația mea, care sunt supraviețuitoare ale unui atac cu acid, iar ăsta e un mesaj de încurajare pentru ele”, a declarat Reshma, potrivit Associated Press.
„De asemenea, le arată oamenilor care judecă persoanele după aspectul fizic că nu ar trebui să judeci o carte după copertă – ar trebui să te uiți la toată lumea cu aceeași ochi”.
Reshma a fost victima unui atac cu acid, în 2014, în urma căruia și-a pierdut ochiul stâng și a suferit mai multe arsuri la nivelul feței.
Într-un interviu acordat BBC, aceasta a mărturisit că după și-a văzut chipul mutilat, a început să se gândească la suicid – dar după ce a lucrat cu organizația caritabilă „Make Love Not Scars/ Fă dragoste, nu cicatrici”, „a găsit curajul de a trăi și de a face ceva”.
Reshma a fost model și pentru Vaishali Couture ca parte a inițiativei lansată de FTL Moda: #TakeBeautyBack (Luați frumusețea înapoi), o colaborare cu Global Disability Inclusion și Fashion Week Online. Deloc surprinzător, a acaparat lumina reflectoarelor și acolo.
„Nu am crezut nici în cele mai mari visuri ale mele că așa ceva mi s-ar putea întâmpla. Să vin într-un loc atât de măreț și să merg pe un podium de asemenea grandoare”.