O pagină Facebook de „Susținere pentru bijutierul de la Nisa”(sudul Franței), inculpat pentru omucidere voluntară după ce a ucis un hoț, adunase până sâmbătă 1,2 milioane de „like-uri”, o cifră a cărei amploare a suscitat o dezbatere pe Twitter, relatează AFP, citată de Agerpres.
Pe această pagină deschisă în urmă cu câteva zile, majoritatea internauților denunță un „stat demisionar de misiunea sa de protejare a cetățenilor”, în timp ce în Franța se află în plină desfășurare o dezbatere privind legitima apărare, în special cea a comercianților agresați.
„Din păcate, trăim într-o țară unde, dacă vrem să se facă dreptate, trebuie să ne-o facem singuri”, scrie unul din vizitatori, iar altul consideră că „hoțul și-a meritat soarta”.
Numeroși utilizatori de Twitter par să se îndoiască de veridicitatea acestui val de susținere, emițând ipoteza că unele „like-uri” au fost cumpărate.
O ipoteză respinsă de alți utilizatori, precum Guilhem Fouetillou (@gfouetil), profesor asociat la Institutul de Studii Politice de la Paris și fondator al unui institut de analiză a conversațiilor pe internet. „La prețul pieței negre, 950.000 de like-uri ar costa 15.000 de dolari. O asemenea investiție este puțin probabilă”, a afirmat acesta într-un mesaj pe Twitter.
Bijutierul de la Nisa, care l-a ucis miercuri pe unul din hoții care tocmai îi jefuiseră magazinul, a fost inculpat vineri pentru omucidere involuntară și plasat în arest la domiciliu. Hoțul, în vârstă de 18 ani, a fost rănit mortal de un glonț în spate.
Singurul partid politic care s-a exprimat pe marginea acestui subiect, Frontul Național (extremă dreapta), condus de Marine Le Pen, susține bijutierul, „poate o victimă a laxismului statului”. Tatăl și predecesorul președintei formațiunii, Jean-Marie Le Pen, a fost mai vehement: „Cred că dacă aș fi fost în locul bijutierului, aș fi făcut la fel”.
Luni, la Nisa va fi organizată o adunare a comercianților pentru a-și exprima solidaritatea și pentru a denunța „agresiunile în general”, încheie agenția de presă franceză.