Prima pagină » Magazin » ACORD ISTORIC. Google a ajuns la o înțelegere cu site-urile media franceze privind folosirea conținutului acestora

ACORD ISTORIC. Google a ajuns la o înțelegere cu site-urile media franceze privind folosirea conținutului acestora

Google a decis să instituie un fond de 60 de milioane de euro pentru a ajuta organizațiile de media din Franța să-și îmbunătățească operațiunile online, după ce publisherii francezi îi ceruseră companiei americane să plătească o taxă pentru folosirea indirectă a conținutului de pe site-urile lor.

Google a decis să instituie un fond de 60 de milioane de euro pentru a ajuta organizațiile de media din Franța să-și îmbunătățească operațiunile online, după ce publisherii francezi îi ceruseră companiei americane să plătească o taxă pentru folosirea indirectă a conținutului de pe site-urile lor.

Decizia a fost luată după mai multe luni de negocieri între compania americană și publisherii francezi, care au cerut, în luna septembrie a anului trecut, Guvernului lor să elaboreze un proiect de lege prin care motoarele de căutare, precum Google, să le plătească o taxă „pe drepturi de autor” pentru folosirea indirectă a conținutului de pe site-urile de presă franceze.

O astfel de taxă impusă Google însemna ca motorul de căutare să plătească o anumită sumă pentru fiecare lecturare a unui articol către care sunt direcționați internauții.

Ministrul Culturii din Franța, Aurélie Filippetti, s-a exprimat în favoarea acestui tip de taxă, supranumită și „taxa Google”, care urma să fie aplicată motoarelor de căutare.

La rândul său, Google a amenințat, într-o adresă transmisă Guvernului francez, că nu va mai indexa site-urile de presă din Franța, dacă va fi obligată să plătească această taxă. Compania Google „nu poate accepta” ca instaurarea unui astfel de drept să-i afecteze existența și „se va vedea pusă în situația de a nu mai indexa site-urile franceze”, scria grupul într-o adresă transmisă la cabinetele mai multor ministere din Franța. Google mai spunea că, direcționând internauții, furnizează patru miliarde de click-uri pe lună paginilor de internet deținute de publisheri francezi.

Din punctul de vedere al Google, o asemenea lege ar fi dus la limitarea accesului la informații, pentru că motorul de căutare urma să reducă numărul site-urile franceze indexate.

Potrivit noii înțelegeri, în afară de crearea fondului (Digital Publishing Innovation Fund), Google a fost de acord să ofere site-urilor media franceze acces la platformele sale de publicitate la costuri reduse, informează bbc.co.uk.

În schimb, Google nu mai plătește acea taxă pe drepturi de autor.

Președintele francez, François Hollande, a postat pe Twitter următorul mesaj: „Franța este mândră că a ajuns la un acord cu Google, primul de acest tip din lume”.

Analiștii în domeniu spun că acest acord stabilește un precedent și că exemplul ar putea fi urmat și în alte țări.

Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet, are sediul central în Silicon Valley și birouri în America de Nord, America de Sud, Europa și Asia. Compania Google deține și cel mai popular site de conținut video din lume, YouTube.

 

Autor