De fapt posterul nu a fost deloc popular în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. Acesta a devenit faimos cu mulți ani după terminarea războiului, în 1980. Iată povestea reală.
După ce Japonia a atacat Pearl Harbor, guvernul Statelor Unite ale Americii a cerut ajutorul producătorilor pentru a fabrica mai mult echipament pentru război. În fabrici, deseori, atmosfera era tensionată din cauza controverselor dintre manageri și sindicate. Directorii companiilor, precum General Motors, au dorit să minimalizeze conflictul și să încurajeze munca în echipă. Ca un răspuns la zvonurile publicate de campania sindicatului United Auto Workers, General Motors a creat un poster propagandist în 1942, care prezintă un muncitor și un manager, ambii suflecându-și mânecile pentru ca împreună să producă o rată constantă a materialelor necesare în război.
Pe poster este scris: ,,Împreună putem să o facem” și ,,Păstrează focul aprins”. Prin crearea posterului, corporațiile își doreau să crească producția prin insuflarea spiritului pro-război.
În 1942, artistul din Pittsburgh J. Howard Miller a creat o serie de postere care au fost afișate în fabriciile cu muncitori.
Prin aceste postere, aceștia doreau să ridice moralul angajaților, să reducă absenteismul, să încurajeze muncitorii să se adreseze managerului atunci când au o problemă și să minimalizeze posibilele greve. Fiecare dintre cele 42 de postere realizate de Miller au fost expuse în fabrică timp de două săptămâni, apoi înlocuindu-le cu următorul din serie. Printre posterele în care erau prezentate rolurile tipice ale bărbatului și ale femeii se afla posterul galben care înfățișa o femeie cu o privire puternică pe care scria ,,Putem să o facem”.
Posterul a fost expus în interiorul fabricii în februarie 1943, scopul acestuia nefiind să inspire femeile să se afirme, ci să le facă să muncească mai mult. După război, casnicele s-au întors acasă și bărbații au revenit în fabrici.
La mulți ani după 1982 imaginea ,,Putem să o facem” a fost reprodusă într-un articol dintr-o revistă. De atunci, posterul a fost utilizat în campanii feministe, reclame și parodii.
Posterul a servit și încă mai este considerat un simbol al drepturilor femeilor la locul de muncă.