„Încă de la primele expoziții, personale ori de grup, din anii ”90, Adrian Sandu a reușit să imprime recognoscibilitate propriilor lucrări, prin linia ludic-infantilă a desenului și prin modul original în care a relaționat diferitele personaje între ele, folosind ca liant ori graniță inclusiv culoarea, nu doar tangențele sau spațiile albe. Linia lui e una ce are viteză, ce-și poate schimba brusc direcția, ca apoi să accelereze neașteptat și să continue suprinzător conturarea subiectelor și a poveștii lor. Petele colorate au și valoare de accent, mai ales când nuanța uneia sau alteia pare pusă în răspăr. De fapt, și aceste „accente” fac parte din atributele originalității compozițiilor”, se arată într-un comunicat de presă, remis agenției MEDIAFAX, de către Art Yourself Gallery.
Artistul, care expune la Art Yourself Gallery până pe 27 martie, nu și-a pierdut nici atașamentul pentru gravură.
„Prin încerneluirea plăcii (manual sau cu ajutorul unui instrument) astfel obținute și ulterior prin imprimarea acesteia pe o suprafață-suport (hârtie, material textil, piele) cu ajutorul presei specifice tehnicii aplicate, va rezulta în final stampa, imaginea inițială inversată lateral (în oglindă). Gravura de factură tradițională operează de regulă în cele trei tipuri de tipar: înalt, adânc și plan, fiecăruia dintre acestea corespunzându-i unul sau mai multe procedee. Pentru tiparul înalt caracteristice sunt tehnicile xilogravurii și a linogravurii, pentru tiparul adânc (calcografic) se disting următoarele tehnici: acul sec, gravura cu dăltița, acvaforte, acvatinta și mezzotinta, iar în ceea ce privește tiparul plan, reprezentativă rămâne tehnica litografiei”, spune Adrian Sandu.
Acestea îl prezintă ca pe un artist interesat de social și politic, de actualitatea imediată, dar și de istoria contemporană. Gravurile sale sunt secvențe dintr-o lume ce se autodevoră, ce se autodistruge, ce nu a învățat nimic din tragediile prin care a trecut și a cărei conștiință e profund mutilată.
„Expresive și dure, deloc comode pentru privitor datorită atmosferei de apocalipsă pe care o degajă, lucrările lui Adrian Sandu din această expoziție conturează portretul unui artist complex, care este o certitudine în arta românească de azi”, susține Robert Șerban, scriitor.