Prima pagină » Magazin » Afacerea care a devenit un fenomen social în România

Afacerea care a devenit un fenomen social în România

Afacerea care a devenit un fenomen social în România
În urmă cu doi ani era un business nou apărut la noi, din zona de entertainment, care avea potențial de a crește și de a ieși din acea zonă de nișă. Acel business era Escape the room, și la vremea respectivă puteai număra pe degetele de la o mână numărul operatorilor din bucurești. Astăzi numărul este de aproape 70, iar interesul pentru evadarea din camere este pe zi ce trece tot mai mare.În urmă cu aproape doi ani le prezentam colegilor de redacție ideea unui material legat de un business apărut recent la noi, din zona de entertainment, care avea potențial de a crește și de a ieși din acea zonă de nișă. Acel business era Escape the room, și la vremea respectivă puteai număra pe degetele de la o mână numărul operatorilor din bucurești. Astăzi numărul este de aproape 70, iar interesul pentru evadarea din camere este pe zi ce trece tot mai mare.
Ideea din spatele Escape este una destul de simplă: ești într-o cameră încuiată, înconjurat de indicii, și ai la dispoziție 60 de minute pentru a găsi cheia. Pare simplu? În realitate, nu e chiar așa. România a apărut pe harta mondială a jocurilor de tip Escape the Room în 2013, atunci când mai mulți antreprenori din Cluj și Timișoara au decis să-și încerce norocul, amenajând locații. A urmat București, unde, fără bugete de promovare, Escape the Room a început să atragă tot mai mulți clienți.
 
Franciska Vaida (28 de ani) și Radu Tiu (37 de ani) sunt echipa din spatele No Exit Escape Room, brand ce operează două camere: Salon #13 și The Box. „Venim din medii diferite, el este corporatist pursânge, iar eu psiholog; o vreme am lucrat în privat iar acum sunt angajata unei instituții de stat”, povestește Franciska Vaida. „Credem că aceste diferențe de background ne-au ajutat în crearea acestui proiect.”
 
Au investit în afacere 7.000 de euro, investiție ce a inclus partea de construcție, amenajări și implementare a conceptelor celor două camere. „Radu a auzit de concept și amândurora ne-a plăcut foarte tare ideea. El era într-un fel de an sabatic și eu eram într-o perioadădestul de rutinată la muncă, așa că momentul a fost perfect. Eu aveam ceva experiență în zona asta de antreprenoriat, el era curios să încerce un business nou care să îmbine creativitatea cu arta și zona de entertainment, iar de aici lucrurile au evoluat într-un mod constructiv și s-a născut No Exit Escape Room”, povestește ea.
 
Piața de Escape the Room nu este neapărat una stabilă, cred ei, numărul clienților variind puternic de-a lungul unui an. „Am avut câteva luni foarte bune, dar în aceeași măsură am avut trei luni teribil de slabe. Vizavi de clienți, situația este mai complicată decât ar părea în prima fază și am să vă explic de ce: acest concept este relativ nou în România și încă sunt foarte mulți oameni care nu au auzit de el, astfel încât este în continuă mișcare și creștere.
 
Citește în continuare pe BM.