Prima pagină » Magazin » Afișul de film care ar putea valora 1 milion de dolari

Afișul de film care ar putea valora 1 milion de dolari

Un afiș al filmului "Metropolis", regizat de Fritz Lang în 1927, ar putea fi vândut cu 1 milion de dolari, la o licitație unde vor fi scoase la vânzare diverse obiecte și opere de artă care au aparținut colecționarului Kenneth Schachter, informează lefigaro.fr.

Un afiș al filmului „Metropolis”, regizat de Fritz Lang în 1927, ar putea fi vândut cu 1 milion de dolari, la o licitație unde vor fi scoase la vânzare diverse obiecte și opere de artă care au aparținut colecționarului Kenneth Schachter, informează lefigaro.fr.

Colecționarul Kenneth Schachter s-a declarat în stare de faliment în decembrie 2011, pentru a se proteja într-un proces în care este acuzat că a împrumutat 500.000 de dolari de la Robert Mannheim, un investitor care îi oferea bani pentru a cumpăra afișe ale unor filme celebre cu scopul de a le vinde ulterior pentru a obține profituri considerabile.

Kenneth Schachter a cumpărat în 2005, pentru suma de 690.000 de dolari – un record în domeniu -, unul dintre afișele create, în 1926, de pictorul german Heinz Schulz-Neudamm pentru filmul „Metropolis”, regizat de Fritz Lang. Doar patru exemplare din seria de afișe oficiale au rezistat până în zilele noastre, iar acest lucru ar putea urca prețul pentru afișul scos la vânzare la 800.000 de euro (1.000.000 de dolari).

Afișul a fost realizat pentru premiera filmului din 1927. El reprezintă o versiune internațională a afișului, întrucât distribuitorii străini au decis atunci să creeze și propriile afișe pentru a promova filmul în țările lor. Robotul cu aspect feminin care apare pe afișul pictorului german, în spatele căruia apar blocuri de tip zgârie-nori din orașul futurist Metropolis, a devenit de-a lungul anilor o imagine emblematică pentru acest lungmetraj.

Considerat un precursor al filmelor moderne din categoria science-fiction, „Metropolis” are la bază romanul omonim scris de soția regizorului Fritz Lang, Thea von Harbou. El descrie o distopie urbană, despre o clasă de conducători care trăiesc în înălțimile orașului (în faimoasele blocuri zgârie-nori) și care asupresc clasa muncitorilor, ce lucrează sub pământ.

Într-o zi, însă, fiul stăpânului orașului, Freder Fredersen, vede o femeie frumoasă, pe care o urmărește, descoperind astfel lumea din subteran a muncitorilor care asigură traiul clasei din care face el parte. Femeia respectivă, Maria, pledează pentru reunirea celor două lumi, a muncitorilor (mâinile) și a stăpânilor (capul) prin intermediul unui mediator (inima).

Producția a fost realizată cu decoruri uriașe, mii de figuranți și efecte speciale remarcabile pentru perioada respectivă. Totuși filmul a fost un eșec de casă, ducând studioul – UFA, cel mai mare studio cinematografic al Germaniei – aproape la ruină.

„Metropolis” este singurul film de cinema din programul Memory of the World – patrimoniul mondial de documente al organizației UNESCO.

Colecția lui Kenneth Schachter include și afișe ale altor filme vechi, precum „King Kong”, regizat de Merian C. Cooper și Ernest B. Schoedsack, în 1933, și „Omul invizibil”, regizat în același an de James Whale.

Potrivit publicației The Hollywood Reporter, după ce comisia de investigare va fi completat inventarul colecției și după ce creditorii își vor fi depus cererile de despăgubire, comitetul american specializat în aplicarea legii falimentului va organiza o „licitație de lichidare” a colecției. Dacă tribunalul va aproba această inițiativă – și sunt șanse mari să o facă, potrivit presei americane -, comitetul va alege apoi o casă de licitații – cel mai probabil Heritage Auctions – pentru a organiza această vânzare.

Aceeași publicație americană afirmă că licitația va fi organizată înainte de sfârșitul anului 2012.