Ai sau nu nevoie de un fotograf profesionist la nuntă?

Publicat: 11 01. 2016, 13:20

„Este 2016 și nunta mamei tale nu mai este la modă. Tolerez orice obicei prin care se sărbătorește iubirea, însă unele tradiții de nuntă care încă se păstrează sunt un fel de voodoo”, scrie autoarea articolului din Vogue.

Aceasta își motivează recomandarea de a renunța la un fotograf profesionist spunând că „avea sens în vremurile de demult, înainte de albumele de pe Facebook și de hashtag-urile Instagram, când lumea nu avea telefoane cu camere foto” și că un album foto cu copertă de piele părea singura dovadă că nunta a avut loc. Mai mult, ea recomandă punerea la dispoziția invitaților a unor camere foto, lăsând „oaspeții beți să se distreze”. Rezultatul? Vei avea fotografii amuzante și naturale, fără presiunea de a strânge like-uri, scrie aceasta.

Fotograful Alex Cooke oferă o replică într-un articol scris pentru Fstoppers.com.

„Cel mai evident argument pentru angajarea unui fotograf este pentru că are echipamentul profesional și experiența. Nunțile sunt foarte greu de fotografiat. Totul se mișcă repede, fotograful trebuie fie priceput și eficient din punct de vedere tehnic și artistic, iar lumina este de obicei dificilă. iPhone-ul tău funcționează la ISO 6.400 sau se sincronizează cu blițuri externe? Dacă invitații tăi și-au adus aparatul DSLR, știu cu adevărat să o folosească? Îți asumi un risc destul de mare să te alegi cu fotografii din care abia poți înțelege ceva. Iar peste douăzeci de ani, când le vei arăta copiilor sau prietenilor cum a fost ziua nunții, ce crezi că va reda mai bine experiența: o fotografie mișcată făcută cu telefonul sau un set de fotografii realizate cu atenție, care redau întocmai atmosfera acelei zile speciale? Vrei cu adevărat 200 de invitați care să se înghesuie constant să facă o poza?”, scrie acesta.

Missy Mwac oferă și ea o replică într-un articol pentru Petapixel, scriind că dacă o nuntă nu are nevoie de fotograf profesionist, atunci o revistă lunară de modă, care există doar pentru a vinde publicitate și haine unei lumi cu nevoi mult mai mari, clar nu are nevoie de unul.