Prima pagină » Magazin » Algoritmul partenerului perfect, calculat de un software

Algoritmul partenerului perfect, calculat de un software

Algoritmul partenerului perfect, calculat de un software
Un nou software, similar cu motoarele de recomandare folosite pentru utilizatorii site-urilor Facebook, LinkedIn și Amazon, calculează cu ajutorul unui algoritm partenerul de viață perfect, cu o precizie de 95%, informează dailymail.co.uk.

Un nou software, similar cu motoarele de recomandare folosite pentru utilizatorii site-urilor Facebook, LinkedIn și Amazon, calculează cu ajutorul unui algoritm partenerul de viață perfect, cu o precizie de 95%, informează dailymail.co.uk.

Algoritmul, pus la punct de cercetătorii de la Universitatea Iowa, compară profilul oamenilor contactați online de un anumit utilizator, pentru a stabili profiluri similare, apoi scanează lista, pentru a identifica persoanele care au cea mai mare probabilitate de a răspunde.

Lista cu persoanele abordate online pentru întâlnire nu numai că include profilul acestora, oferind indicii despre preferințele utilizatorului – ceea ce se cunoaște sub denumirea de „gusturi” -, ci include și persoanele care au cele mai multe șanse de a răspunde invitației, pe baza „gradului inițial de atractivitate” a utilizatorului.

Pentru a concepe formula, cercetătorii Kang Zhao, Xi Wang, Mo Yu și Bo Gao au analizat motoarele de recomandare pe care le folosesc în prezent site-urile de întâlniri.

Utilizatorii au fost rugați să completeze chestionare despre trăsăturile lor de personalitate și despre criteriile pe care le caută, iar site-urile produc o listă de parteneri potențiali.

Echipa de cercetare a combinat ulterior aceste informații cu motoarele de recomandare a contactelor comune, folosite de site-uri precum Facebook și LinkedIn.

Aceste motoare caută legături și prieteni comuni, pentru a recomanda persoane care pot fie să fie cunoscute, fie să reprezinte o legătură utilă.

Pentru a testa exactitatea algoritmului, cercetătorii au folosit un set de informații preluate de pe un site de întâlniri, frecventat în 196 de zile de 47.000 de utilizatori. apoi au scanat datele obținute în primele 98 de zile, pentru a descoperi gusturile și gradul de atracție a utilizatorilor și au selectat persoanele care au trimis cinci sau mai multe mesaje. Conform informațiilor obținute, rata de răspuns a fost de aproximativ 95%.

Ulterior, cercetătorii au utilizat instrumentele de filtrare folosite pe site-uri precum Wuaki – un magazin online cu filme – și de distribuitori online, cum ar fi Amazon, pentru a descoperi preferințele utilizatorilor.