Prima pagină » Magazin » Amazon „atacă” Apple cu noua sa serie de e-readere și tablete Kindle. „Nu a fost o lansare de produse, ci mai degrabă o declarație de război”

Amazon „atacă” Apple cu noua sa serie de e-readere și tablete Kindle. „Nu a fost o lansare de produse, ci mai degrabă o declarație de război”

Amazon
Amazon.com a prezentat joi seară, în California, noua linie de e-readere și tablete Kindle, cu prețuri între 69 dolari și 599 dolari, atacând astfel și segmentul premium al pieței, dominat de iPad-ul produs de Apple, transmite Bloomberg.

Amazon.com a prezentat joi seară, în California, noua linie de e-readere și tablete Kindle, cu prețuri între 69 dolari și 599 dolari, atacând astfel și segmentul premium al pieței, dominat de iPad-ul produs de Apple, transmite Bloomberg.

Noile produse ale companiei au în spate magazinul impresionant de conținut al retailerului online, care oferă 22 de milioane de filme, seriale și emisiuni de televiziune, melodii, aplicații, jocuri, cărți și reviste.

Directorul general al Amazon.com, Jeff Bezos, a prezentat noua gamă Kindle joi seară la Santa Monica, extinzând semnificativ oferta companiei pentru a acoperi cât mai multe nișe pe o piață estimată la 66,4 miliarde dolari în acest an, tot mai agomerată, unde și-au făcut recent apariția produse branduite Google și Microsoft.

„Nu a fost o lansare de produse, ci mai degrabă o declarație de război. Este clar că Amazon vrea clienții Apple. În acest moment, Amazon nu este o companie pe care Apple să o poată ignora ca rival”, comentează pentru Bloomberg Michael Gartenberg, analist la compania de cercetare de piață Gartner.

Acțiunile Amazon au închis joi la New York în urcare cu 2,1%, la 251,38 dolari, un nou record, afișând o creștere de 45% pe ansamblul acestui an. Cotația bursieră este echivalentă cu de 181 de ori profitul pe acțiune estimat pentru următorul an fiscal, față de un raport de 14 la 1 pentru Apple, respectiv 15 la 1 pentru Google.

Linia propusă de companie pentru acest sfârșit de an pornește de la un e-reader Kindle de 69 de dolari, cu ecran de 6 inci de tip e-ink („cerneală electronică”) optimizat pentru citit, al cărui preț redus ar trebui să fie subvenționat prin publicitate. Varianta fără reclame costă 89 de dolari.

Noua linie de tablete premium, denumite Kindle Fier HD, începe de la un model de 7 inci cu prețuri de referință între 199 dolari și 249 dolari, în funcție de capacitatea memoriei interne. Modelele de top au ecran de 8,9 inci, ușor mai mic decât cel al iPad, cu prețuri de 299-369 dolari pentru variantele WiFi, respectiv 499-599 dolari pentru tabletele compatibile cu rețelele mobile de ultimă generație 4G LTE.

Noile tablete Kindle Fire HD sunt mai subțiri decât iPad-ul, oferă spațiu similar de stocare și au un sistem de sunet superior, toate acestea la un preț mai redus. Abonamentul la internet mobil oferit în SUA pentru varianta 4G LTE costă 50 de dolari pe an, cu 180 de dolari mai puțin decât un contract comparabil pentru iPad, potrivit Amazon.com.

Produsele sunt echipate cu aplicații dezvoltate personalizat de Facebook și Skype și sunt echipate cu o variantă puternic modificată a sistemului de operare Android produs de Google.

Tabletele au cameră foto digitală și webcam, pe partea din față, pentru apeluri video, precum și conectivitate Bluetooth, difuzoare stereo și două antene interne pentru o mai bună conectivitate wireless.

„Anul trecut au apărut mai mult de două duzini de tablete Android și nimeni nu le-a cumpărat. Lumea nu mai vrea gadget-uri. Consumatorii vor servicii. Kindle Fire este un serviciu. Te salută pe nume, iese din cutie cu mult conținut preîncărcat și îți face recomandări”, a spus Bezos la prezentarea produselor.

Compania a introdus și e-reader-ul Kindle Paperwhite, echipat cu un ecran de rezoluție mai bună iluminat din față, pentru a funcționa mai bine în lumina puternică a soarelui. Produsul pleacă de la 119 dolari pentru varianta WiFi și ajunge la 179 de dolari pentru cea echipată cu antenă 3G.

Tabletele lansate joi de Amazon nu au GPS, spre deosebire de majoritatea produselor rivale, dar se bazează pe oferta uriașă de conținut a retailerului online.

Amazon.com a anunțat în luna august că a vândut, distribuit electronic sau închiriat, prin magazinul online destinat produselor Kindle, peste 100 milioane de volume disponibile exclusiv prin serviciile companiei.

Momentan, iPad vine numai în variante cu ecran de 10 inci, însă surse apropiate situației au declarat recent că Apple pregătește lansarea unui „iPad Mini”, cu diagonala de 7 inci, ca răspuns la apariția tabletei Asus Google Nexus 7. Microsoft a prezentat în acest an propriile tablete premium, denumite Surface, care vor fi echipate cu Windows 8/RT și vor fi disponibile pe piață undeva la sfârșitul lunii octombrie, odată cu lansarea noului sistem de operare produs de companie.