Anunțul Google: 6,5 milioane de români intră zilnic pe YouTube

Anunțul Google: 6,5 milioane de români intră zilnic pe YouTube
Publicat: 25/09/2014, 15:17
Actualizat: 19/05/2015, 21:36

În fiecare minut se încarcă pe YouTube echivalentul a o sută de ore de video, o parte din acest conținut având miliarde de vizualizări, a declarat Dan Bulucea, Country Manager la Google Româ.

„YouTube nu este un creator de conținut. Tot ce este postat pe YouTube aparține în întregime, în ceea ce privește drepturile, acelui creator (care l-a creat, n.r.). Dar YouTube poate fi considerat un canal de televiziune. Oricare din noi poate să își creeze un canal de televiziune în acest moment. Rămâne în continuare sarcina mea să creez acel conținut care este de interes. Și aici intervine discuția. Ce este de interes? Care sunt criteriile prin care judecăm dacă un conținut e bun sau nu?”, a declarat Dan Bulucea, joi, la evenimentul International Digital Forum de la București.

El a mai spus că România se poziționează foarte bine în regiune dacă este luat în discuție indicatorul „watch time”, a cât timp se petrece vizionând un anumit conținut. „Dar mai sunt și alți indicatori, de exemplu, cât de mult un conținut produs într-o anumită țară este urmărit peste hotare? Nu prea mai există granițe așa cum le știm noi. Pe cele două axe, România se distinge în toată regiunea noastră. Nu există nicio altă țară în Europa Centrală și de Est care să producă atât de mult conținut care să aibă succes în lume”, a spus Dan Bulucea.

De asemenea, el a spus că YouTube este „un mare pariu” câștigat.

„Întotdeauna m-am gândit că, dacă reușim să ținem YouTube pe picioare, înseamnă că putem să facem orice pe lumea asta. Este extrem de dificil. Să pui la punct și să menții această infrastructură este o chestie extrem de dificilă. În aceeași măsură, este un mare succes la acest moment (…) la momentul achiziționării (de către Google, n.r.), YouTube avea un an de la lansare și nu genera niciun fel de revenue. La acest moment, are un mare rol în schimbarea comportamentului nostru de consum video”, a spus Dan Bulucea.

El a mai spus că YouTube pune în prezent în legătură o audiență foarte mare. „Sunt un miliard de oameni care se uită pe YouTube în fiecare lună. În România, sunt 6,5 milioane de utilizatori unici în fiecare zi”, a spus Bulucea.

Acesta a mai afirmat că în România, în acest moment, muzica este „într-o zonă care generează mult succes și implicit multe venituri pentru artiști”. „YouTube este considerat principalul canal de promovare”, a explicat el.

Pe de altă parte, potrivit lui Dan Bulucea, România are „multe staruri recunoscute”, conform indicatorilor care privesc numărul de vizualizări ale unui conținut produs de acestea în oricare din țările din jur.

Potrivit lui Bulucea, unii dintre acești tineri de succes nu au nici măcar 18 ani. „Cu toate acestea, au milioane de vizualizări, propriul canal cu sute sau chiar sute de mii de abonați”, a spus Bulucea, dându-l exemplu pe Mikey Hash (artist de stand up comedy), care are peste 600.000 de abonați pe canalul său de pe YouTube.

De asemenea, Dan Bulucea a prezentat-o la evenimentul International Digital Forum pe Laura Mușuroaea, o studentă care are un canal despre cosmetice, machiaj și frumusețe pe YouTube.

Potrivit acesteia, canalul său de pe YouTube are 20.000 de abonați și 3 milioane de vizualizări, cele mai de succes clipuri video ale ei ajungând la 250.000 de vizualizări.

„Am început acum patru ani, când eram în clasa a XII-a. Canalul meu a început ca un experiment, căutam tutoriale pe internet cum să mă fac blondă acasă (…) Nu existau în România și mi-a venit ideea să încerc să le fac eu. La început nu știam nimic despre producție video, editare (…), fapt pentru care primele clipuri sunt foarte haioase”, a explicat Laura Mușuroaea.

Ea a spus că a observat că oamenii se întorc de fiecare dată pentru un nou conținut, iar un clip postat trebuie să aibă o durată cuprinsă între 5 și 10 minute, în caz contrar devine plictisitor.

„Întotdeauna zic că nu ai cum să mulțumești pe toată lumea. Încerc să îmbunătățesc pe cât pot. Dar, dacă vine un băiat și îmi spune ce video nașpa am făcut, n-o să-l bag în seară (…) Nu este întotdeauna plăcut să asculți comentariile, dar dezvolți un obraz gros”, mai spus tânăra, vorbind despre modul în care gestionează relația cu abonații săi și cu cei care vizionează clipurile pe care aceasta le postează.

În ceea ce privește succesul financiar al unui canal de pe YouTube, Laura Mușuroaea a spus că, până în urmă cu puțin timp, nu a câștigat bani din această activitate, lucra la un call center și astfel putea să își cumpere cosmeticele pe care le prezenta în clipurile postate pe acest site.

„În general, pe YouTube, pe lângă banii pe vizionări, dacă devii partener YouTube – și am reușit – apar advertiserii. Și le faci reclamă, dar trebuie să fii sincer. De obicei, refuz să fac reclamă unui produs în care nu cred și de fiecare dată spun că produsul mi-a fost trimis pentru testare sau pentru a face un tutorial cu el”, a explicat Laura Mușuroaea.

International Digital Forum 2014 este organizat la București de Asociația pentru Comunicații Digitale (ACD). La eveniment participă reprezentanți ai industriei de telecomunicații din România și din străinătate, ai unor companii precum Orange, SES, Eutelsat, Google, dar și membri ai autorităților române care reglementează acest domeniu, între care Ministerul Comunicațiilor, Societatea Națională de Radiocomunicații și ANCOM.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Estimări ale votului la prezidențiale, până la ora 18.00. Tensiune înainte de închiderea urnelor
BREAKING | Avem primele cifre oficiale
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Povestea controversată a primului președinte din istoria României post-comuniste. Protejat al Anei Pauker, fiul de...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Live pe TikTok cu Simion și Becali, cu remarci sexiste la adresa lui Lasconi: e...
Ipoteză surprinzătoare a unui analist german: Racheta căzută la Dnipro nu conținea explozibili. „Este o...
Carmen Iohannis, gest neașteptat înainte de a vota. Unde a fost soția lui Klaus Iohannis...
Care este cea mai sănătoasă salată de vinete din România, potrivit lui Dragoș Pătraru
A alergat 5 kilometri direct spre secţia de votare. Mesajul Andreei Ştef, campioana României la...
Chinuri groaznice pentru Cotabiță în ultimele zile de viață! Dezvăluiri ȘOCANTE
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Referendum local în Capitală. Referedumul a trecut pragul şi poate fi considerat aproape validat. Pentru...
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Decizie șoc pentru Ion ILIESCU. Înalta Curte de Justiție a hotărât definitiv
Poșeta soției lui Mircea Geoană, vedetă la secția de votare. Costă o avere
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Rezultate parțiale prezidențiale 2024: Unde și când se pot vedea online, în timp real, datele...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Reacția unui ambasador francez la auzul numirii sale la București: „Catastrofă cu neputință de evitat!”