Burberry a incinerat haine, genți și parfumuri de lux în valoare de 37,8 milioane de dolari în 2017, pentru a preveni comercializarea lor către „oamenii nepotriviți”, scrie The Times of London, citat de Huffington Post.
Raportul anual al Burberry arată că brandul exclusivist din Londra a dat foc unor haine de 1.800 de dolari bucata, dar a incinerat și tricouri de 250 de dolari bucata. Dincolo de aceste obiecte vestimentare, Burberry a distrus în flăcări produse de înfrumusețare în valoare de 13,76 milioane dolari și accesorii de lux de 24 milioane de dolari. În cinci ani, compania afirmă că a incinerat produse Burberry nevândute în valoare de 116 MILIOANE DE DOLARI.
Burberry, cu o valoare de piață de 11,6 miliarde de dolari, nu este singurul brand de lux care distruge marfa nevândută, pentru a preveni ca aceasta să ajungă la jucătorii de pe piața reducerilor. H&M, Chanel, Louis Vuitton urmează același trend și experții vorbesc despre o practică obișnuită în rândul mărcilor de lux, care vor să-și păstreze caracterul exclusivist.
„Fac asta pentru a evita ca piața să fie invadată de reduceri”, a declarat Maria Malone, lector în domeniul afacerilor cu moda la Universitatea Metropolitană din Manchester, pentru BBC. „Nu vor ca produsele Burberry să ajungă în mâinile nimănui, mai ales ale celor care le-ar putea vinde LA REDUCERE și ar devaloriza astfel brandul”.
Potrivit lui Malone, Burberry este o victimă preferată a producătorilor și vânzătorilor de bunuri contrafăcute.