Arta românească, accesibilă la nivel internațional: Noi colecții ale unor instituții de artă românești au intrat pe platforma Google Arts & Culture
Google a organizat, marți, un eveniment dedicat artei și tradițiilor românești, cu ocazia adăugării unor noi colecții ale unor instituții de profil autohtone pe platforma Google Arts & Culture.
„Vizitatorii virtuali din toată lumea vor putea explora Castelul Peleș, observa în detaliu capodoperele picturii românești din Muzeul Național Cotroceni sau descoperi meșteșugul brodatului manual al iilor”, spun inițiatorii proiectului.
Demersul este dedicat atât românilor care vor să învețe mai mult despre cultura lor, cât și străinilor care vor să cunoască România, a spus în deschiderea evenimentului, Dan Oros, Head of Marketing Google Romania. Oros și-a amintit că a crescut într-un oraș mic din Bihor dorindu-și să vadă lucruri din colțuri ale țării în care îi era imposibil să ajungă.
„Avem un patrimoniu inestimabil, avem curatori de o valoare extraordinară care știu să pună în valoare opere de artă și exponatele ce capătă viață atunci când se găsesc în astfel de muzee. Este o prezentare frumoasă a României, este ceea ce avem nevoie. Trecem granițele țării. Foarte mulți iubitori de artă din alte colțuri ale lumii nu vor putea să ajungă să vadă România. Este modul în care ne vindem, pe lângă brandul de țară, ne vindem și istoria, ne vindem și arta și cultura, iar toate aceste lucruri sunt extraordinare. Noi, ca și țară, de asta avem nevoie”, a spus ministrul Culturii, Valer-Daniel Breaz.
„Practic, Google deschide o poartă internațională pentru cei care vor să facă turism cultural în România și nu numai turism cultural”, a declarat ministrul.
Pierre Caessa, Program Manager Google Cultural Institute din Paris, a venit la București pentru a prezenta proiectul și a spus că, venind în Capitală, și-a dat seama că nu știa nimic despre România în afara lucrurilor pe care le citise în cărți în timpul școlii.
Grupul său face parteneriate cu instituții culturale din lume. Potrivit oficialului Google au peste 2.000 de parteneri în mai bine de 70 de țări.
Folosind o cameră specială sunt fotografiate lucrări de artă, iar spațiile istorice sunt înfățișate pe baza unei tehnologii speciale care poate să ofere imagini digitale, în plus anumite documente pot fi scanate. „Domeniul digital poate să sprijine modurile prin care muzeele pot ajunge la public”, a spus Caessa.
În ceea ce privește accesarea imaginilor și a informațiilor, compania se bazează pe o aplicație dedicată care oferă imagini la rezoluție înaltă și informații despre opere de artă și muzee din toate colțurile lumii.
Cei de la Google spun că au colaborat cu instituții din România în ultimii șapte ani. Colaborarea a început în 2012, cu TVR, în anii următori fiind implicate și instituții ca Muzeul Național al Țăranului Român din București, Muzeul Național Brukenthal, Astra, din Sibiu și altele.
Cu ocazia evenimentului de marți a fost anunțată adăugarea unor exponate prezentate de Muzeul Național Cotroceni din Capitală, Complexul Muzeal Moldova din Iași, Muzeul Național Peleș din Sinaia și de Asociația Semne Cusute.
Foto: Pixabay